משרדי עורכי דין בארה"ב מקצצים את הבונוסים לפרקליטים זוטרים

משרדים בניו-יורק הפחיתו את הבונוס השנתי לפרקליטים המתחילים מ-17,500 ל-5,000 דולר - הפחתה של 71%

פירמות עריכת דין מהשורה הראשונה בניו-יורק קיצצו את הבונוסים השנתיים לעורכי דין בשנת העבודה הראשונה שלהם בשיעור של עד 71%, כדי להפחית את העלויות ללקוחות ולצלוח בשלום את המיתון שגרם לשינויים מבניים בתחום הזה.

הבונוסים הופחתו רק לעורכי הדין הזוטרים במשרדים רבים בניו-יורק, ונותרו ללא שינוי, או אפילו עלו לשותפים המנוסים יותר.

לפי היועץ ברוס מקיואן, מגמה זו משקפת את הירידה בתפקידם של עורכי הדין הזוטרים במשרדים הגדולים יחסית בארה"ב. "ההפחתות של הבונוסים משקפות לאמיתו של דבר את הערך הנמוך שהלקוחות מייחסים לעורכי דין זוטרים", אמר מקיואן שעובד בניו-יורק.

משרדי עורכי דין בניו-יורק הפחיתו את הבונוס השנתי לפרקליטים המתחילים שלהם מ-17,500 ל-5,000 דולר - הפחתה של 71%, לפי מקורות במשרדים הללו. עורכי הדין המנוסים ביותר מקבלים בונוסים שנתיים של 30-35 אלף דולר.

משרדים אחרים בסן-פרנסיסקו, בפיטסברג ובשיקגו הפחיתו את השכר ההתחלתי לעורכי דין מ-160 אלף ל-130 אלף דולר. חברות בערים כמו ניו-יורק, וושינגטון וסן-פרנסיסקו אימצו תקן שכר שנתי של 160 אלף דולר בתחילת 2007.

אין ירידה בערך

השותף המנהל של משרד קלירי, מייק ווקר, אמר כי הקיצוצים לא משקפים ירידה בערך עורכי הדין הצעירים במשרד שלו. הטובים ביותר מביניהם מקבלים בדרך-כלל הצעה לשותפות אחרי 8 שנים של עבודה כעורכי דין שכירים. "הצעירים של היום הם הבכירים של עוד 5 שנים מהיום", אמר ווקר.

ג'פרי גרוסמן מקבוצת Legal Specialty של בנק וולס פארגו אמר כי חברות עריכת הדין בארה"ב מפחיתות את שכר השכירים שלהן בתגובה לירידה ברווחיות. לדבריו, הקיצוצים חלים גם על עורכי הדין השותפים במשרדים.