בוימלגרין: לבטל את חיובי לשלם לשניאורסון 1.8 מיליון שקל

בספטמבר האחרון נקבע בפסק בוררות כי על שעיה בוימלגרין לשלם ליוסף שניאורסון את הסכום בהתאם להסכם העבודה ביניהם ■ אולם לטענת בוימלגרין, כיוון ששניאורסון המשיך להשמיצו - פקע חיובו להמשיך לשלם לו

פרק נוסף בסכסוך בין שעיה בוימלגרין, בעל השליטה באזורים, לבין יוסף שניאורסון, לשעבר מנהל עסקיו בארץ ומנכ"ל החברה הציבורית בוימלגרין קפיטל.

בוימלגרין הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה להצהיר כי שניאורסון הפר באופן יסודי את חיוביו בהתאם לפסק הבוררות ביניהם, ולכו הוא אינו חייב עוד לשלם לו 1.8 מיליון שקל. עוד טוען בוימלגרין כי על שניאורסון להשיב לו את מיליון שקל שכבר קיבל ממנו.

הבוררים, הרבנים מרדכי שמואל אשכנזי ומנחם וינברג, קבעו בספטמבר האחרון כי על בוימלגרין לשלם לשניאורסון בהתאם להסכם העבודה ביניהם סך של 1.8 מיליון שקל בתשלומים חודשיים של 100 אלף שקל, בין היתר עבור הפרשי שכר, בונוסים ומענקים ובגין תרומתו בייזום עסקת המשקים בכפר חב"ד.

לדברי בוימלגרין, כוונת הבוררים היתה כי חובת התשלום מותנית במילוי התחייבותו של שניאורסון להפסיק את כל ההשמצות כלפיו. לטענתו, לאור העובדה ששניאורסון המשיך להשמיצו - פקע חיובו להמשיך לשלם לו.

בוימלגרין מציין כי הפסיק את התשלומים ביולי השנה, ולכן נקט נגדו שניאורסון בהליכי גבייה אגרסיביים במסגרת ההוצאה לפועל.

לדברי בוימלגרין, בנובמבר השנה נתן הבורר הרב אשכנזי החלטת ביניים, במסגרתה קבע כי התשלומים החודשיים והליכי ההוצל"פ יעוכבו עד להחלטה אחרת. ואולם, שניאורסון הפר את הפסק באופן יסודי, כאשר במסגרת בקשתו למחוזי להעברת הבורר מתפקידו, העלה כלפי בוימלגרין טענות קשות והאשימו בפלילים.

בית המשפט קבע כעת כי תשובתו של שניאורסון תוגש בתוך שבוע, וכי עד להחלטה יוקפאו הליכי ההוצל"פ נגד בוימלגרין.