האם קבוצת דלק תרכוש את חברת רודשף מדלק נדל"ן?

החברות מנהלות מגעים על ביצוע המהלך, שצפוי להפחית את חובותיה של דלק נדל"ן

יותר משנה עברה מאז שדלק נדל"ן העמידה את רודשף הבריטית על המדף, ואין קונים. היום מתברר כי ייתכן והחברה האחות, קבוצת דלק של יצחק תשובה, תהיה זו שתקנה את רודשף. בין החברות התנהלו שיחות לביצוע המהלך, במסגרתו תקבל לידיה קבוצת דלק את רודשף על חשבון הלוואה שנטלה ממנה דלק נדל"ן, וכמו כן קבוצת דלק תיטול על עצמה את חובותיה של רודשף.

מכירת רודשף עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה החדשה של החברה, אשר נחשפה בחודש שעבר ב"גלובס". המנכ"ל הטרי ערן מיטל מתכנן למכור את מרבית נכסיה של דלק נדל"ן ולהישאר עם שניים עיקריים - DGRE ודנקנר השקעות.

בשנה האחרונה מימשה דלק נדל"ן נכסים בהיקף של יותר ממיליארד שקל, אך היא עדיין לא צלחה את המשבר. לחברה חובות של יותר מ-22 מיליארד שקל, מהם כ-3 מיליארד שקל לבעלי האג"ח. אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות המתאימות ל"אג"ח זבל", קרי עד יותר מ-30%. מיטל עצמו אמר מספר פעמים, כולל בכנס של D&B מוקדם יותר השבוע, כי "הסדר חוב בדלק נדל"ן אינו עומד על הפרק", ולפיכך הוא מתכנן להמשיך במימושי הנכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות.

רודשף מפעילה 29 תחנות שירות הממוקמות לצד כבישים מהירים בבריטניה, ובכללן תחנות דלק, חנויות, דוכני קפה, מסעדות ובתי מלון. דלק נדל"ן ודלק פטרוליום רכשו את רודשף ב-2007 תמורת 158 מיליון ליש"ט, כאשר חלקה של דלק נדל"ן עמד על כ-120 מיליון ליש"ט. רודשף עצמה חייבת כ-180 מיליון ליש"ט לבנקים, בשל אג"ח שהנפיקה להם. כמו כן, דלק נדל"ן נטלה על עצמה הלוואה של 150 מיליון ליש"ט ממריל לינץ' כדי לממן את הרכישה, ובשנה שעברה נטלה הלוואת בעלי עניין בהיקף של 310 מיליון שקל מקבוצת דלק, כדי לממן מחדש את אותה ההלוואה ממריל לינץ'.

ההערכה היא כי רכישת רודשף על ידי קבוצת דלק, אם אכן תצא לפועל, תבוא על חשבון אותה הלוואת בעלים בסך 310 מיליון שקל שנטלה דלק נדל"ן וכמו כן החוב של רודשף יעבור מדלק נדל"ן לקבוצת דלק, כך שבסך הכל מדובר בעסקה שהיקפה עולה על מיליארד שקל.

המו"מ בין החברות אינו בשלבים מתקדמים ובמקביל דלק נדל"ן ממשיכה לנהל מו"מ גם עם גופים אחרים לצורך מכירת רודשף. עם זאת, בקבוצה מעריכים כי העסקה טובה לשתי החברות, שכן היא תביא להפחתת החוב של דלק נדל"ן, ומצידה של קבוצת דלק מדובר בעסקה סינרגטית התואמת את פעילות הקבוצה באירופה.