כ-200 מעובדי קרליין יפוטרו עקב רכישת הפעילות ע"י סנו

כ-450 עובדי קרליין צפויים לקבל מכתבי פיטורים מאמיליה פיתוח כבר ברבעון הראשון של 2010, ועפ"י ההערכות סנו תקלוט לשורותיה רק כמחצית מהם ■ העובדים שיפוטרו הם עובדי השיווק והמכירות של קרליין

כ-450 עובדי קרליין צפויים לקבל מכתבי פיטורים מחברת אמיליה פיתוח כבר ברבעון הראשון של 2010 - כך נודע ל"גלובס". הפיטורים צפויים בעקבות מכירת הפעילות של מותגי קרליין לחברת סנו , והעובדים שיפוטרו הם עובדי השיווק והמכירות של החברה.

בנובמבר האחרון נחתם בין אמיליה פיתוח לסנו הסכם שלפיו תמכור אמיליה פיתוח את פעילות מותגי קרליין לסנו תמורת 85 מיליון שקל.

העברת פעילות המותגים לסנו יוצרת כפל מערכות, ועל-פי הערכות בשוק, סנו תקלוט לשורותיה רק כמחצית מעובדי קרליין שצפויים לקבל מכתבי פיטורים, ולפחות 200 עובדים ייפלטו לשוק.

מנכ"ל אמיליה פיתוח, רוני ארזי, אישר היום (ה') ל"גלובס" כי בכוונת החברה לסגור את פעילות השיווק והמכירות בקרליין עם העברת הפעילות לסנו, הצפויה במהלך הרבעון הראשון של 2010.

לדבריו, "ההסכם עם סנו מתייחס לזה שעובדי השיווק והמכירות יעברו לעבוד בסנו. סנו תקלוט את מי שהיא תרצה, והיא תרצה את רוב רובם".

הבעיה היא שלסנו יש פעילות ענפה בתחום הטואלטיקה והמכירות, ואין לה צורך לקלוט כמות רבה של עובדים. נדגיש כי סנו לא רכשה את חברת קרליין אלא רק את פעילות המותגים.

מחברת סנו נמסר כי העסקה טעונה עדיין את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ולכן היא אינה מוסרת תגובה.

עוד נודע כי חברת פריגו , אשר קודם לכן מכרה את קרליין לאמיליה פיתוח, החליטה שלא להאריך את חוזה הניהול של המנכ"לים המשותפים של החברה, אלחנן שקד ונחום שנקל.

פריגו אישרה בתגובה את המידע ומסרה כי עד השלמת עסקת המכירה לאמיליה, מנכ"ל פריגו, רפי לבל, ישמש כמנכ"ל קרליין.

יצויין כי בעוד שעובדי מפעל קרליין בירוחם מאוגדים בהסתדרות, אנשי השיווק והמכירות אינם מאוגדים.

בהסתדרות אמרו היום בתגובה: "ככל הידוע לנו אין פיטורי עובדים, והעסקה תקועה כרגע אצל הממונה על ההגבלים העסקיים".

גורם בארגון הבהיר כי גם אם יהיו פיטורים על הפרק, ההסתדרות תנהל משא-ומתן בעניין מול חברת סנו.