האמריקנים צרכו מעט יותר השנה בין חג ההודיה לחג המולד

נתוני מסטרקארד מראים כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-3.6% בתקופה שבין 1 בנובמבר ל-24 בדצמבר ■ אם לוקחים בחשבון את הארכת תקופת המבצעים שבין חג ההודיה לחג המולד, מדובר בעלייה של 1% בלבד

הצרכנים בארה"ב בזבזו קצת יותר כסף בעונת החגים הנוכחית בהשוואה לאשתקד - כך מראים נתונים חדשים שפרסמה היום (ב') מחלקת המחקר של מסטרקארד, העוקבת אחרי כל צורות התשלום במשק, כולל מזומן.

הנתונים מראים כי הקמעונאים הצליחו למנוע אסון חוזר למרות הידוק האשראי והעלייה באבטלה. השיפור ברווחים השנה התאפשר, בין היתר, בגלל שלקמעונאים היתה שנה שלמה שבה יכלו להתאים את ההיצע לביקוש והמצב החדש בשוק.

הנתונים מראים כי המכירות קמעונאיות עלו ב-3.6% בתקופה שבין 1 בנובמבר ל-24 בדצמבר, לעומת ירידה של 2.3% בשנה בתקופה המקבילה. בנוסף, אם לוקחים בחשבון את הארכת סוף השבוע של הקניות בין חג ההודיה לחג המולד ביום, העלייה במכירות תהיה מתונה יותר ותעמוד על 1% בלבד.

"הצרכנים ינצלו את המבצעים את הרגע האחרון"

"בשנה שעברה הכלכלה היתה במצב קריטי", אמר מייקל מקנמרה, בכיר במסטרקארד. "השנה הכלכלה נמצאת במצב יציב", הוסיף.

השנה, בעלי החנויות האמינו כי הם יצליחו להתאים את עצמם למציאות הכלכלית החדשה על-ידי כך שהם הפחיתו המלאי, הציעו מבצעים וקידומי מכירות שונות ושמרו על רמת מחירים יציבה.

"מאוגוסט עד נובמבר ראינו כי המכירות של טובין עלו בשיעורים גבוהים" אמר ריצ'רד גלנטי, מנהל החשבונות של חברת קוסטקו בסיטוני. "ראינו עלייה גבוהה במכירות בחודש דצמבר, אבל יש לזכור כי עלייה זו היא בהשוואה לשנה החלשה אשתקד", הוסיף.

יצויין כי נתוני המכירות הקמעונאיות היו בהתאם לתחזיות בשוק, שנעו בין ירידה של 1% לעלייה של 2.6% במכירות. עדיין, השבוע האחרון של השנה צפוי לספק עוד דחיפה לנתונים, כאשר הצרכנים נוהרים למרכזי הקניות כדי לנצל המבצעים אחרי חג המולד ולנצל את תלושי המתנות שנמכרו בהיקפים גדולים יותר השנה.