עוד מימוש: אפריקה השלימה מכירת אנגלו סכסון ב-23 מיליון ש'

אפריקה ישראל של לב לבייב מכרה את רשת התיווך לקבוצת משקיעים בראשות רונן שטרית, זכיין אנגלו-סכסון ■ צביה לבייב: "עסקה זו מהווה מימוש מוצלח נוסף של קבוצת אפריקה, בתשואה נאותה"

לב לבייב ממשיך במסע המימושים. לאחר שני מימושים אתמול, הראשון - מכירת מפעל תדיראן טלקום תמורת עשרות מ' ש', והשני - מכירת חברת נדל"ן פיליפינית ב-63.5 מיליון שקל, אפריקה ישראל שבבעלותו הודיעה היום (ג') על השלמת מכירת אחזקותיה ברשת התיווך אנגלו סכסון לקבוצת משקיעים בראשות רונן שטרית, זכיין אנגלו-סכסון. לפי ההערכות, מחיר הרכישה עומד סביב 23 מיליון שקל.

צביה לבייב, יו"ר אנגלו סכסון וסמנכ"ל השיווק באפריקה ישראל, מסרה כי: "עסקה זו מהווה מימוש מוצלח נוסף של קבוצת אפריקה, בתשואה נאותה. העסקה מעידה על המשך עמידה ביעדי תכנית העבודה שלה לשנת 2009. לחברה הגיעו פניות רבות של רוכשים פוטנציאלים, אך היה לנו חשוב לתת הזדמנות מיוחדת לאדם שהינו זכיין של החברה, מכיר את החברה, פועלה וזכייניה".

רשת אנגלו סכסון הוקמה ע"י דייב בלומברג המנוח בשנת 1964. ב-1992 נרכשה הרשת ע"י קבוצת אפריקה ישראל (51%) ומגדל חברה לביטוח (49%). ב-2002 מונתה בתו של לבייב, צביה לבייב-אלאזרוב, לתפקיד יו"ר אנגלו-סכסון. לרשת 60 סניפים הפרושים בכל רחבי הארץ ובהם למעלה מ-300 סוכנים.

בנובמבר 2006, רכשה אפריקה ישראל את חלקה של חברת הביטוח מגדל תמורת 7.5 מיליון שקל. במהלך השנה האחרונה קודם לרכישה חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנדים בכ-3 מיליון שקל, וההערכות היו כי סך העמלות השנתי של המשרדים עמד על כ-65 מיליון שקל.