עכשיו ב-YouTube: "הישרדות הפיליפינים - הגמר האמיתי"

הסרטון של קו לעובד מציג פועלים פיליפינים שחיים בתת-תנאים ונזרקו לרחוב ■ את הסרטון הפיק בהתנדבות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי ■ קו לעובד: "כדי להיות עובד זר בישראל ברישיון צריך כוח הישרדותי עצום"

במחאה על היחס המשפיל לעובדים זרים בארץ, עמותת "קו לעובד" העלתה היום (ג') ל-YouTube סרטון בשם: "הישרדות הפיליפינים - הגמר האמיתי".

בסרט מוצגים פועלים פיליפינים שחיים בתת-תנאים, נזרקו לרחוב וכדומה, בליווי הכיתוב: "40,000 מתמודדים נאבקים כל יום בכדי לשרוד". קו לעובד פונה לתרומות בסרטון וכותבת כי היא הכתובת לעובדים.

חנה זהר, מנהלת "קו לעובד", אמרה היום ל"גלובס": "אנחנו כל הזמן יודעים שכדי להיות עובד זר בישראל ברישיון צריך כוח הישרדותי עצום".

עוד אמרה זהר: "היחס המשפיל מתחיל בהתנהגות הרשויות, ומשם הוא מוקרן לציבור". זהר סייגה את דבריה ואמרה כי ישנו חלק מהציבור אשר מרוויח מהעובדים הזרים.

דנה שקד, רכזת המידע של "קו לעובד", אמרה כי את הסרטון הפיק בהתנדבות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

לדבריה, "המטרה היתה ליצור מודעות בקרב הציבור. יש 40 אלף פיליפינים שאין מודעות אליהם ולתרומתם ועבודתם הקשה".

קו לעובד הוא ארגון לא ממשלתי ללא מטרות רווח הפועל מאז שנת 1991, שמטרתו הגנה על זכויות עובדים חלשים.

הארגון מספק מידע על זכויות והגנה לעובדים המקופחים ביותר בישראל: מהגרי עבודה, פלסטינים, פליטים, מבקשי מקלט וישראלים בעלי הכנסה נמוכה. קו לעובד מפעיל שלושה סניפים בישראל (תל אביב, חיפה וירושלים) ושתי שלוחות בשטחי הרשות הפלסטינית.