פפסיקו תקטין משמעותית את הפרסום של פפסי בסופרבול 2010

בפפסי חוששים כי הבמה של הסופרבול אינה מתאימה למסר "האחריות החברתית" החדש של המותג

פפסיקו צפויה להעניק למוצר הדגל שלה, פפסי, נוכחות מצומצמת בשידורי הסופרבול ב-CBS, מכיוון שהיא חוששת כי מקום האירוע אינו מתאים למסר של המותג.

פפסיקו חוששת כי פרסומת בסופרבול, משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), לא תעלה בקנה אחד עם מסר האחריות החברתית החדש. במקום זאת עשויה ענקית המשקאות הקלים והחטיפים להשתמש בזמן האוויר שלה בשידורי משחק הסופרבול ה-46, שייערך במיאמי ב-7 בפברואר 2010, לקידום כמה ממותגיה האחרים, כגון גטורייד ודוריטוס.

פפסיקו כבר הודיעה כי היא מתכננת להקצות 20 מיליון דולר לפחות לפרויקטים שייצרו הצרכנים כדי 'לרענן' את הקהילות שלהם. לדברי המקור, החברה חוששת כי הקצאת תקציב פרסום גדול למותג בסופרבול - שעבור 30 שניות פרסום במהלך שידורו דורשת CBS כ-2.5-3 מיליון דולר - לא יעלה בקנה אחד עם מסר השיווק שמציג את פפסי כמותג בעל אחריות חברתית.

במקום זאת, ייתכן כי המותג גטורייד יזכה בזמן פרסום רב יותר במהלך המשחק הגדול. לאחר שנה של ירידות במכירות והתכווצות נתח השוק ולמרות מסע השיווק המאסיבי, יבוצע סבב שינויים משמעותיים נוסף במשקה הבריאות ב-2010. בכירים אמרו כי השינויים יתבצעו בשיווק, בפרסום ובהיצע במותג, אך המשיכו לטעון כי המאמצים שעשתה החברה השנה לשנות את המותג מתנהלים בהתאם לתוכנית.

ג'נרל מוטורס ופד-אקס קורפ, מפרסמות ותיקות בסופרבול, יצאו מהמירוץ ב-2009, וייחסו את המהלך לסוגיות כלכליות. השתיים לא נראות מעוניינות בהשתתפות באירוע 2010.

ב-2009 היתה פפסיקו המפרסמת הגדולה ביותר בסופרבול, ולדברי TNS מדיה אינטליג'נס, היא השתמשה בזמן פרסום של 5.5 דקות לקידום מוצרים רבים: פפסי מקס, שקהל היעד שלו הוא גברים, דוריטוס, גטורייד ומוצר הדגל פפסי.