גלובוס גרופ שכרה 1,000 מ"ר מגב ים להקמת מתחם בתי-קולנוע בחיפה

בענף העריכו כי דמי השכירות שתשלם גלובוס גרופ עבור המתחם בגן הקונגרסים נעים בין 70 ל-90 שקל למ"ר ■ דמי השכירות ששילמה החברה בגרנד קניון היו 40-50 שקל למ"ר לחודש

חודש לאחר שהגרנד קניון בחיפה החליט לפנות את רשת בתי-הקולנוע גלובוס גרופ, ל"גלובס" נודע כי הרשת שכרה 1,000 מ"ר בגן הקונגרסים בעיר.

חוזה השכירות נחתם מול חברת מת"ם שבשליטת חברת גב ים מקבוצת נכסים ובניין של נוחי דנקנר (50.1%) והחברה הכלכלית לחיפה (49.9%).

גלובוס מתכננת להפעיל 5 אולמות קולנוע שיהוו מתחם קולנוע יחיד בתחומי העיר. זאת לאחר שאולמות הקולנוע יצאו מהקניונים בעקבות פתיחת קומפלקס בתי הקולנוע Yes Planet של תיאטראות ישראל בקניון CINEMALL (לשעבר קניון לב המפרץ) שבאזור הצ'ק פוסט ב-2008, עם 23 אולמות קולנוע.

חוזה השכירות נחתם לתקופה של שנה עם אופציות להארכה. מגב ים לא נמסרו דמי השכירות בעסקה, אולם גורמים בענף העריכו כי דמי השכירות שתשלם גלובוס גרופ נעים בין 70 ל-90 שקל למ"ר. דמי השכירות שגלובוס שילמה בגרנד קניון היו 40-50 שקל למ"ר לחודש.

חברת מת"ם מנהלת מתפעלת ומתחזקת את גן הקונגרסים, שנמצא ברחוב קדושי יאסי שבמבואות הדרומיים של העיר, סמוך לקניון חיפה ולמרכז קסטרא ולא הרחק מפארק העסקים מת"ם.

גן הקונגרסים משתרע על פני 54 דונם וכולל כ-23 אלף מ"ר של שטחי תערוכות, כנסים ואירועים וכן שטחי מסחר. בימים אלה עובר גן הקונגרסים תהליך של עיצוב קונספט מחודש, אותו מבצעת חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי בן-שחר. את התכנון מבצע משרד משה צור אדריכלים בוני ערים, ואת שיווק שטחי המסחר מבצעת חברת פתרונות ניהול מניב בע"מ.

לדברי מנכ"ל גב ים, שרון שוופי, "פתיחת מתחם בתי-הקולנוע הוא הצעד הראשון בהליך ההתחדשות שעומד לעבור מרכז הקונגרסים במהלך השנה הקרובה. בימים אלה מתקיימים מגעים עם מותגי אופנה מובילים, בתי-קפה והסעדה, שעומדים לשכור שטחי מסחר נוספים במתחם.

"שדרוג המתחם המתוכנן ומימוש תהליכי השיווק בפועל משתלבים היטב עם מגמת הפיכת המבואות הדרומיים של חיפה למרכז העסקים, הבילוי והפנאי בעיר. היום פועלים באזור מרכזי מסחר ועסקים רבים, תחנת הרכבת והאוטובוסים וכן מוקדי תעסוקה מרכזיים כמו פארק ההיי-טק והעסקים מת"ם.

"במהלך השנה הקרובה ייפתחו מנהרות הכרמל, שהיציאה הדרומית מהן ממוקמת סמוך לגן הקונגרסים, וכבר היום עוברים בחזית המרכז עשרות אלפי כלי רכב ביום", אמר שוופי.