האם אריסון ושיכון ובינוי בדרך להנפקת שיכון ובינוי נדל"ן?

בדיווח מאתמול הודיעה החברה כי קיבלה הצעות מגופים מוסדיים להקצאת 10-20% מהון המניות של החברה-הבת ■ כלל ומגדל הם המוסדיים הגדולים שמחזיקים במניות שיכון ובינוי ■ ההערכות כי ההקצאה תשקף לשיכון ובינוי נדל"ן שווי של 2.5 מיליארד שקל

שיכון ובינוי שבשליטת אריסון השקעות ובניהולו של עופר קוטלר הודיעה אמש (ג') לאחר נעילת המסחר כי בהמשך לכוונתה לבצע הקצאת מניות בחברה הבת - שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ - לגופים מוסדיים, היא ושיכון ובינוי נדל"ן קיבלו הצעות מגופים מוסדיים לביצוע הקצאת מניות בשיכון ובינוי נדל"ן בהיקף של 10%-20% מהון מניותיה של שיכון ובינוי נדל"ן.

שיכון ובינוי נדל"ן היא זרוע הבנייה למגורים של קבוצת שיכון ובינוי ונחשבת לאחת מהחברות המובילות והותיקות בתחומה הבונה בכל רחבי הארץ. אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא מלאי הקרקעות האדיר שלה שרשום ברובו במונחים היסטוריים ועשוי לייצר לה הצפת ערך משמעותית במקרה של מימוש או שערוך.

נזכיר, כי ההודעה מאמש באה לאחר דיווח החברה מתחילת החודש הנוכחי כי בכוונתה לבצע הקצאה פרטית של עד 20% ממניות החברה הבת לאחד הגופים המוסדיים. שני הגופים המוסדיים העיקריים המחזיקים היום במניות החברה האם שיכון ובינוי הם כלל (10%) ומגדל (6%).

שיכון ובינוי לא פירטה בזמנו את שווי החברה לפיה תיעשה ההקצאה, אולם ההערכות בשוק הן כי ההקצאה תשקף לשיכון ובינוי נדל"ן שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, ובהתאם לכך עשוי להניב לשיכון ובינוי רווח הון של עד כ-500 מיליון שקל.

בהודעתה מאמש מדגישה החברה כי אין כל וודאות כי שיכון ובינוי נדל"ן תקצה ניירות ערך לגופים מוסדיים ומה יהיו תנאי ההקצאה, ככל שתתבצע.