הגוגלפון בדרך - הסלולרי של גוגל יעלה כ-530 דולר

מחירו של המכשיר, עפ"י מסמך שדלף לרשת, יהיה 530 דולר ללא שיוך למפעילה סלולרית או 180 דולר ברשת T-mobile ■ ה-Nexus One יימכר ככל הנראה בעיקר באתר האינטרנט של גוגל

בעוד מספר ימים צפויה גוגל להשיק את הטלפון הסלולרי הראשון שלה - Nexus One, המכונה גוגלפון. החברה שלחה אתמול (ג') הזמנות למסיבת עיתונאים שתתקיים במשרדיה בקליפורניה ב-5 בינואר, יומיים לפני פתיחת תערוכת האלקטרוניקה CES בלאס-וגאס.

בהזמנה ששלחה גוגל נכתב כי "עם ההשקה של המכשיר הראשון המבוסס על אנדרואיד לפני כשנה, אנחנו רואים עד כמה פלטפורמה פתוחה יכולה לדרבן חדשנות בטלפונים הסלולריים. זוהי רק ההתחלה".

נוסח ההודעה לא משאיר ספק מהן התוכניות של גוגל באותה מסיבת עיתונאים.

גוגלפון

גוגל אישרה בתחילת החודש כי עובדי החברה קיבלו את מכשיר ה-Nexus One לצורך בדיקות שטח. בדיווחים נוספים נמסר כי החברה צפויה להשיק את המכשיר שלה כבר בתחילת 2010.

מחירו של המכשיר, על-פי מסמך שדלף לרשת, יהיה 530 דולר ללא שיוך למפעילה סלולרית או 180 דולר ברשת T-mobile.

הטלפון צפוי להימכר ככל הנראה בעיקר דרך אתר אינטרנט של החברה, אולם קיימת אפשרות שהחברה תציע את המכשיר למכירה גם בחנויות של המפעילות הסלולריות ברחבי ארה"ב.

יתרונו של הגוגלפון צפוי להיות בעיקר חוסר ההתחייבות למפעילות הסלולריות. בארה"ב יהיה לו יתרון נוסף, והוא האפשרות לבצע שיחות טלפון דרך אפליקציית Voice. יישום זה מאפשר לנהל שיחות טלפון ללא עלות או בעלות נמוכה, כאשר כל מה שהלקוחות צריכים לשם כך הוא חיבור לאינטרנט.

מלבד זה, גוגל מציעה כבר היום בדגם ה-Droid של מוטורולה בארה"ב תוכנת ניווט חינמית - Maps Navigation, שמאפשרת לחסוך את התשלום למפעילות סלולריות או לחברות חיצוניות עבור שירות דומה.

עד היום מכשירי טלפון שהגיעו עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, לא מותגו תחת השם שלה, אלא תחת שמות של יצרניות המכשירים. חברות כמו HTC, סמסונג ו-LG השיקו מכשירים עם מערכת ההפעלה של גוגל, וחברת מוטורולה אפילו החליטה להעביר את כל הטלפונים החדשים שלה לאנדרואיד.

חברת HTC תייצר את המכשיר החדש עבור גוגל, אך התכנון יהיה של ענקית החיפוש המקוון. החלטתה של גוגל לשווק מכשיר משלה עלולה לפגוע ביצרניות הטלפונים שהחליטו לעבוד עם אנדרואיד, מכיוון שהציבור אוהב לרכוש מוצרים תחת השם גוגל, ובמיוחד תחת השם גוגלפון.

כיום נאסר על היצרניות לרשום את השם "גוגל" בפרסומת למכשירים שלה, אלא רק "אנרואיד", דבר הגורם לבלבול בקרב צרכנים רבים, שאינם מכירים את השם "אנדרואיד" או משייכים אותו לגוגל.

דבר זה יעניק לגוגל יתרון, והיא צפויה לנצל את שם המותג והכוח השיווקי שלה כדי לקדם את הטלפון מתוצרתה. דבר זה עשוי לחייב יצרניות טלפונים אחרות לפתח אסטרטגיית בידול חדשה למכשירי האנדרואיד.