החל מ-1 בינואר: פירוט מלא של דפוסי הצריכה בחשבון הטלפון

במסגרת הרפורמה הצרכנית שמוביל משרד התקשורת, חברות התקשורת יחויבו להציג בחשבון הטלפון פירוט מלא, פשוט ומקסימלי של כמות ותשלום עבור שיחות, מסרונים, גלישה באינטרנט הסלולרי ועוד

החל מיום שישי, 1 בינואר, ייכנס לתוקפו השלב הבא והמהותי ברפורמה הצרכנית שמוביל משרד התקשורת להבהרת חשבון הטלפון לצרכנים.

החל מתאריך זה יחויבו כל חברות התקשורת (נייח, נייד, בינלאומי) להציג את דפוסי הצריכה של הלקוח תוך פירוט מלא, פשוט ומקסימלי של כמות ותשלום עבור שיחות, מסרונים, גלישה באינטרנט הסלולרי ועוד.

הפירוט יכלול בין השאר את הנתונים הבאים: פירוט בדבר תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים, חיובים קבועים - חיובים החלים על המנוי אשר אינם תלויים בהיקף שימוש; חיובים משתנים - חיובים החלים על המנוי התלויים בהיקף שימוש; חיובים חד-פעמיים - כגון: חיוב ב"דמי יציאה", חיוב בהפרשי ריבית והצמדה בגין חוב כספי, חיוב בגין הוצאות גבייה, זיכויים, מידע כללי אודות תוכנית התעריפים שבהתאם לתנאיה מחוייב המנוי, התשלום שיידרש המנוי לשלם ככל שיבקש לסיים את התקשרותו עם החברה קודם תום תקופת ההתחייבות לחברה או לתוכנית התעריפים ועוד.

כזכור, ב-15 בספטמבר נכנס לתוקפו השלב הראשון בתקן גילוי נאות בחשבון הטלפון, בעקבותיו חויבו החברות לציין את משך תקופת ההתחייבות ומועד סיומה, ואת התשלום שיידרש המנוי לשלם ככל שיבקש לסיים את התקשרותו עם חברת התקשורת.

לדבר שר התקשורת, משה כחלון, "מתכונת החשבון החדשה הינה רפורמה חשובה לציבור הצרכנים בישראל, שיקבל חשבון פשוט וברור יותר, ובו מידע מפורט באמצעותו הצרכן יוכל להשוות בין המסלולים השונים שמציעות החברות, ולבחור את המסלול והחברה המתאימים ביותר עבור דפוסי הצריכה שלו".

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, מסר כי "משרד התקשורת רואה בצעד זה נדבך חשוב ואחד הצעדים החשובים להגברת השקיפות ויכולת הבחירה של ציבור הצרכנים בישראל".

הכללים שקבע משרד התקשורת בעניין גילוי נאות בחשבון הטלפון רלוונטיים למגזר הפרטי בלבד, ויחולו על כל חברות התקשורת המספקות שירותי טלפוניה נייחים, סלולריים ובינלאומיים, והם ייכללו ברישיונותיהם הכלליים בהתאם.

יודגש כי מנוי עסקי רשאי לבקש מחברת תקשורת להגיש לו חשבון טלפון במתכונת חשבון של מנוי פרטי, ואם ביקש זאת תחל החברה למסור לו את החשבון במתכונת זו לא יאוחר מחלוף שתי תקופות חשבון ממועד הבקשה.