דשא: רפורמת הבריאות של אובמה - תוספת נחמדה לצמיחה

סמנכ"ל הכספים של טבע: "רכישות חדשות תמיד בתוכניות שלנו" ■ טבע תפרסם בשבוע הבא את תחזיות הצמיחה עד לשנת 2015 - דשא: "תבואו, יהיה מעניין" ■ על הרפורמה: "זה לא צפוי לעשות אצלנו מהפכות"

כשבוע לפני מפגש האנליסטים והמשקיעים שתערוך החברה, בו היא צפויה לפרסם את תחזיות הצמיחה שלה לשנים הבאות, סמנכ"ל הכספים של טבע , אייל דשא אמר בראיון טלוויזיוני בבלומברג, כי "בתור חברת הגנריקה הגדולה בעולם, רכישות חדשות זה משהו שתמיד נמצא בתוכניות שלנו".

דשא סירב לציין שם ספציפי של חברה שנמצאת בכוונות של טבע - "אנחנו לא מדברים על הרכישות לפני שהן מבוצעות", ורק אמר כי חלק ניכר משיעורי הצמיחה של טבע מגיע ממיזוגים ורכישות בתחומי הליבה של החברה, וכי היא תמיד מחפשת אחר הזדמנויות חדשות להרחיב את סל המוצרים שמציעה החברה, הן במותגים קיימים והן בתרופות גנריות חדשות.

בהקשר הזה נזכיר, כי טבע עדיין מתמודדת על רכישת רציופארם, חברת התרופות הגנריות הגרמנית שנמצאת בבעלות פרטית של משפחת מרקל תמורת כ-3-4 מיליארד דולר. אם טבע תרכוש את רציופארם היא תשיג דריסת רגל משמעותית בשוק הגרמני, שנחשב לשוק גדול וצומח.

דשא התייחס גם לפעילות החברה בתחום הבריאות לנשים, ואמר כי "היא מתפתחת בקצב מהיר, בעיקר בארה"ב, ולאחר רכישת באר שהרחיבה את סל המוצרים בתחום זה, בכוונתנו להרחיב את הפעילות גם בארה"ב, באירופה ובשווקים אחרים".

כאמור, החברה צפויה לעדכן בשבוע הבא, ה-7 בינואר, את תחזיות הצמיחה שלה. דשא אמר כי החברה תפרסם את האסטרטגיה העסקית שלה עד לשנת 2015 - "תבואו, יהיה מעניין", אמר.

סמנכ"ל הכספים נשאל גם לגבי הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב של הנשיא אובמה, וההשפעה שלה על תוצאות ומדיניות החברה: "הרפורמה מציגה הזדמנויות מצוינות לטבע - לספק תרופות איכותיות ובמחירים סבירים לצרכנים בארה"ב - זה בדיוק המומחיות של טבע".

דשא אמר כי טבע תיקח את הרפורמה בחשבון בעת קביעת המדיניות, אך זה לא צפוי לשנות את האסטרטגיה של החברה בארה"ב. "אנחנו עדיין לא יודעים את כל הנתונים, אבל זה לא צפוי לעשות מהפכות. זו יכולה להיות תוספת נחמדה לצמיחה בארה"ב - אך לא משמעותית מדי", לדבריו.