אנגל משאבים ובעלי האג"ח מתנגדים להעברת השליטה בקבוצה

בתחילת השבוע נחתם הסכם בין אזורים לבין מחזיקי האג"ח של לגנא לפיו אזורים תעביר לידיהם את מניות השליטה (51%) בלגנא ללא תמורה ■ מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים טוענים שהמהלך יפגע בהם ולא יכול לצאת לפועל ללא אישורם

מקל בגלגלי העסקה להעברת השליטה בקבוצת לגנא מחברת האם אזורים לידי מחזיקי האג"ח של חברת הבת לגנא. עו"ד יוסי עבאדי ממשרדו של רם כספי הגיש היום (ה') בקשה דחופה בשם אנגל משאבים , חברה אחרת בקבוצה, לצו מניעה זמני כנגד אזורים על מנת לעצור המהלך.

בבקשה נכתב כי העברת השליטה בלגנא נועדה מצד אחד לייפות את הדוחות הכספיים של אזורים, אך מנגד היא עשויה לגרום לנזקים ולייצר לאנגל משאבים אפקט דומינו של פירעונות מיידיים של הלוואות ובטחונות - מה שעלול ליצור סכנה ממשית לחברה.

לטענת עבאדי העברה נעשית בחפזון ובמחטף מבלי לבקש מראש את האישורים מצד הנושים שיש להם בהסכם ההלוואה סעיף הנוגע למקרה של שינוי השליטה בחברה.

באסיפת מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים נטען שהעברת השליטה עלולה לגרום לנזקים בנוסף לכך שהחברה גם ככה נמצאת במצב בעייתי. בא כוח מחזיקי האג"ח, עו"ד רענן קליר ממשרד קליר-בנימיני שאל את נציגי החברה האם יש לה הזכות לעתור לבית המשפט למנוע את העברת השליטה ומשהודיעה החברה שכן, ביקשו מחזיקי האג"ח לפעול כך.

במסגרת ההסכם שנחתם בתחילת השבוע בין אזורים לבין מחזיקי האג"ח של לגנא, הוסכם שאזורים תעביר לידיהם את מניות השליטה (51%) בלגנא ללא תמורה, ובנוסף היא תעביר למחזיקי האג"ח את השליטה ביתר חברות הקבוצה: אנגל אירופה, אנגל משאבים אנגל מזרח אירופה.

את השליטה בלגנא רכשה אזורים מידי יעקב אנגל בנובמבר 2006 לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל, אך כיום נסחרת לגנא לפי שווי שוק של 25 מיליון שקל בלבד. במקביל, היא נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כשני מיליארד שקל, מהן 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח: 150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של לגנא, 350 מיליון שקל למחזיקים באנגל אירופה, ו-250 מיליון שקל באנגל משאבים.

עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. ללגנא, שהפסידה 155 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גרעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי". אם אזורים תצליח להיפטר מלגנא היא כבר לא תיחשב חברה מאוחדת וגם אם מצבה יחמיר היא תרשום הפסד רק עד לגובה של ההשקעה בלבד.

על פי תנאי ההסכם תעניק אזורים למחזיקי האג"ח ייפוי כוח בלתי חוזר למשך שנה להצבעה באמצעות יתרת מניות לגנא שבידי החברה (23%) וכן אופציה לרכישת יתרת מניות לגנא שבידי אזורים במהלך תקופת הביניים. לגבי הפרויקטים באוקראינה, אזורים תפעל בשיתוף עם החברות הבנות לרבות העברת סכומים שתקבל בגין השקעתה לידי המחזיקים.