אסאיג, לירז ומיוחס משתלטים על אנגל אירופה ואנגל משאבים

זכו אמש בהתמחרות שנוהלה על ידי עו"ד עופר שפירא המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה ■ ההסכם כפוף לאישור הבנקים ובמסגרתו יומר חוב להון מניות

רו"ח חיים אסאיג עו"ד איתן לירז וגיא מיוחס משתלטים על אנגל אירופה ואנגל משאבים מקבוצת לגנא הולדינגס שבשליטת אזורים. זכו אמש בהתמחרות שניהל עו"ד עופר שפירא, המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה. במקביל נחתם החודש הסכם עם מחזיקי האג"ח של חברת האם, לגנא, לפיו מניות השליטה (51% מלגנא) יועברו מידי אזורים לידי מחזיקי האג"ח ללא תמורה.

עו"ד עופר שפירא, המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה, פרסם עוד בחודש ספטמבר את המכרז להציע הצעות להשקיע בחברה ומחזיקי האג"ח ניהלו מאז מו"מ עם מספר קבוצות כשלבסוף נותרו רק שתיים שנדרשו גם להפקיד 3 מיליון שקל. את קבוצת המשקיעים שהפסידה הוביל אילן ניר, לשעבר מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן PMS שקרסה בשנה האחרונה.

הסדר החוב כולל המרת חוב של מאות מיליוני שקלים למניות, הזרמת הון לחברה והנפקת אג"ח חדשה. לגנא הולדינגס היא חברה בת (74%) של אזורים, אנגל אירופה היא חברה בת (75%) של לגנא ואנגל משאבים היא חברה בת (65%) של אנגל אירופה.

אזורים רכשה את השליטה בלגנא שנת 2006 לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל, אך כיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 25 מיליון שקל בלבד. במקביל, חברת הנדל"ן נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כשני מיליארד שקל, מהן 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. 150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של לגנא, 350 מיליון שקל למחזיקים באנגל אירופה, ו-250 מיליון שקל באנגל משאבים.

עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. ללגנא, שהפסידה 155 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גרעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי". באזורים נעשה מאמץ גדול בחודשים האחרונים להיפטר מהחברה הכושלת שהייתה משקולת על צווארה בגלל התחייבויות הענק שנכללו בדוחותיה.

לכן המאמצים גברו בשבועות האחרונים בכדי לסיים את כל ההסכמים בשנת 2009. במסגרת העברת השליטה בלגנא למחזיקי האג"ח נקבע גם שיועברו לידי מחזיקי האג"ח השליטה ביתר חברות הקבוצה: אנגל אירופה, אנגל משאבים ואנגל מזרח אירופה.

עו"ד יוסי עבאדי מייצג את חברת אנגל משאבים ועו"ד רענן קליר מייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים.