מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה ואנגל משאבים יידרשו לוותר על 420 מיליון ש'

קבוצת מיוחס-אסיאג-לירז משתלטת על אנגל אירופה: תזרים 40 מיליון ש' לטובת הסדרי חוב בחברה, ובחברה הבת אנגל משאבים

הקשר הגורדי בין החברות המשתייכות לקבוצת הנדל"ן הכושלת אנגל, שבשליטת אזורים, עומד להיפתח: איש העסקים גיא מיוחס, רו"ח חיים אסיאג ועו"ד איתן לירז זכו ביום חמישי בהתמחרות על חברת אנגל אירופה, החברה הבת של לגנא הודלינגס, והחברה האם של אנגל משאבים (שנחשבת לנכס האטרקטיבי בקבוצה).

בשבוע שעבר נחתם הסכם עם מחזיקי האג"ח של חברת האם, לגנא הולדינגס, לפיו תעביר להם אזורים את מניות השליטה בלגנא (51%) ללא תמורה. לגנא היא חברה בת (74%) של אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, וכאמור היא גם החברה האם של אנגל אירופה. אנגל אירופה שולטת כאמור באנגל משאבים (65%). כל החברות הללו נמצאות במצב פיננסי רעוע, ומנהלות מו"מ עם הנושים השונים להסדרי חוב.

מיוחס, אסיאג ולירז, זכו בהתמחרות שנוהלה על ידי עו"ד עופר שפירא, המייצג את מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה. על פי ההסכם יזרימו הרוכשים 40 מיליון שקל לחברה בתמורה ל-70% ממניות אנגל אירופה. הכסף יועבר לחברת הבת, אנגל משאבים, כהלוואת הבעלים.

יתרת המניות של אנגל אירופה תועבר לידי מחזיקי האג"ח בתמורה לויתור על חוב של 290 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח של החברה הבת מתבקשים לוותר על חוב של 130 מיליון שקל בתמורה ל-20% ממניות החברה. ערב הוצאתו לפועל של מערך הסדרי החוב בקבוצה, חייבת לגנא 150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, אנגל אירופה חייבת 350 מיליון שקל למחזיקים, ואנגל משאבים חייבת 250 מיליון שקל.

עו"ד לירז, שהוא כאמור אחד הרוכשים, מסר ל"גלובס" כי "הדרך לעסקה עוד ארוכה. מצב הקבוצה אינו טוב וכבר כשנה שהקבוצה עומדת על המדף ועסקיה מידרדרים מרבעון לרבעון ומחודש לחודש. אנו מקווים שכל הצדדים המעורבים ידעו לפעול במהירות הנחוצה על מנת לשמר זכות הקיום של הקבוצה - לטובת החברה, העובדים, והמשקיעים".

אזורים רכשה את השליטה בלגנא בשנת 2006 לפי שווי חברה של 600 מיליון שקל, אך כיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 25 מיליון שקל בלבד. קבוצת הנדל"ן, הפועלת בעיקר במזרח אירופה, נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כשני מיליארד שקל. עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים.

מאמץ להיפטר מהחברה הכושלת

ללגנא, שהפסידה 155 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גרעון של 287 מיליון שקל בהון העצמי, והערת "עסק חי". באזורים נעשה מאמץ גדול בחודשים האחרונים להיפטר מהחברה הכושלת שהייתה משקולת על צווארה בגלל התחייבויות הענק.

בתגובה לשינויים הצפויים בהרכב בעלי המניות זינקו אתמול המניות בקבוצת אנגל בשיעור חד: מניית אנגל אירופה זינקה ב-6.4% ומניית אנגל משאבים זינקה ב-9%.

44