לא רוצה להיות לבד: יגאל עמיר מבקש לצאת מהבידוד

רוצחו של רה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל טוען שהמדינה מתנכלת לו ■ עמיר צפוי להגיע הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת ולבקש מהשופטים להוציאו מהבידוד שבו הוא שוהה ■ בשירות בתי הסוהר מתנגדים להעברתו של עמיר

לא רוצה להיות מבודד: יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל יגיע הבוקר (ג') לדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, שם יבקש מהשופטים להעביר אותו מהבידוד שבו הוא שוהה בכלא שיטה.

עורכי דינו של עמיר מהסנגוריה הציבורית טוענים שחוות הדעת של שירות הביטחון הכללי שהוגשה בנושא מסוכנתו של עמיר מוגזמת, ונועדה לסגור חשבון עם מי שגרם למחדל אבטחת האישים החמור בישראל.

הבאתו של עמיר לבית המשפט היא חלק מנוהל רגיל, בו אסירים המצויים בהפרדה מובאים בפני שופט מדי חצי שנה על מנת שיאשר את השארתם בבידוד. בספטמבר האחרון פנה עמיר לבית המשפט בבקשה דומה, אך טענותיו נדחו לבקשת השופט שביקש לעבור על החומר בתיק. בדיון שייערך הבוקר צפויים נציגי המדינה לבקש להשאיר את עמיר בבידוד למשך חצי שנה נוספת.

השב"כ הציג מסמכים סודיים בדיון עמיר

לטענת המדינה, אם עמיר ייצא מהפרדה יוכל רוצח ראש הממשלה ליצור קשר עם אסירים אחרים ולהפיץ את תורת הימין הקיצוני. בנוסף טוענת ההגנה כי עמיר מצוי בסכנה, עקב רצונם של אסירים אחרים לפגוע בו.

עמיר שהה בכלא רימונים, אך הועבר לכלא שיטה לפני כעשרה חודשים. העברתו לכלא שיטה נעשתה בעקבות ראיונות שעמיר העניק לכלי תקשורת שונים ללא הסכמה מצד שירות בתי הסוהר.