באפט מתנגד להצעה של קראפט לרכוש את קדברי

(עדכון) קראפט מוכרת את עסקי הפיצה לנסטלה תמורת 3.7 מיליארד דולר ■ היקף המכירות של חטיבת הפיצה של קראפט בצפון אמריקה הגיע ל-1.6 מיליארד דולר ב-2009 ■ במסגרת העסקה, קראפט תעביר לנסטלה 3,400 עובדים

ענקית המזון האמריקנית קראפט מוכרת את חטיבת הפיצות בצפון אמריקה לנסטלה השוויצרית תמורת 3.7 מיליארד דולר.

היקף המכירות של חטיבת הפיצה של קראפט בצפון אמריקה הגיע ל-1.6 מיליארד דולר ב-2009. קראפט תשתמש בכסף שתקבל מנסטלה כדי לממן את הרכישה המתוכננת של קדברי הבריטית, כשבכוונתה להגדיל את החלק של המזומן בעסקה.קראפט האריכה את תוקפה של ההצעה האלטרנטיבית שניתנה לקדברי עד ה-2 בפברואר.

בינתיים, ברקשאייר האתווי חברת האחזקות של וורן באפט, בעלת המניות הגדולה ביותר בקראפט, מתנגדת להנפקת מניות כדי לממן את הרכישה של קדברי. ברקשאייר האתווי מחלחזיקה בכ-138 מיליון ו-272 אלף מניות של קראפט. קראפט מעוניינת להנפיק עד 370 מיליון מניות כדי לממן את הרכישה של קדברי.

נציין כי חלק מבעליי העניין בקדברי מעוניינים כי ההצעה של קראפט תכלול יותר מזומן וחלק מבעלי המניות בקראפט רוצים שהחברה תשתמש בפחות מניות כדי לא להוריד את שווי המניות.

קראפט מסרה כי בעלי המניות בקדברי שיחליטו לבחור בהצעה האלטרנטיבית יזכו לתוספת של 97 סנט למניה במזומן במקום מניות הודות למכירה של חטיבת הפיצה.

במסגרת העסקה, קראפט תעביר לנסטלה 3,400 עובדים.

המכירה תספק "החזר אטרקטיבי", אמרה המנכ"לית של קראפט, איירין רוזנפלד.

פיצה, מזון מהיר, אוכל / צלם רויטרס