ה"גרדיאן" בחר בדורי מדיה כאחת המניות המומלצות להשקעה

10 המניות שבחר העיתון לפני שנה רשמו תשואה ממוצעת מרשימה של 80% - אז אולי כדאי לעקוב אחר המלצות העיתון

אם עדיין לא מאסתם בהמלצות השקעה לשנה הנוכחית הנה עוד אחת, והפעם של עיתון בריטי על אחת מהחברות הישראליות שנסחרות בבורסת המשנה הבריטית (AIM) - דורי מדיה - מפיקת הטלנובלות שבשליטת תמי מוזס-בורוביץ' ונדב פלטי, מנכ"ל החברה.

תחת הכותרת "Place your bets: which stocks should you be putting your money on in 2010" בחר ה"גרדיאן" (Guardian) עשר מניות שמומלץ להשקיע בהן השנה, ואחת מהן - שהייתה בחירתה של הכתבת קת'י אלן - היא כאמור דורי מדיה הישראלית. דרך אגב, עשר המניות שבחר העיתון לפני שנה רשמו תשואה ממוצעת מרשימה של 80%, אז אולי כדאי לעקוב אחר המלצות העיתון (גם אם לוקחים בחשבון ששנת 2009 הייתה שנה מצוינת עבור ציבור המשקיעים).

דורי מדיה, נזכיר, הוקמה לפני 14 שנה בידי יאיר דורי, והונפקה באנגליה לפני כחמש שנים במחיר של 118 פני למניה ושווי חברה של 42 מיליון דולר. עם השנים נפרד דורי מחלק מהחזקותיו בחברה וכן מתפקידיו הניהוליים, וכיום בעלת השליטה בחברה היא חברת מפל תקשורת, של תמי מוזס בורוביץ' (אשתו של דדי בורוביץ', אחותו של נוני מוזס) ונדב פלטי, מנכ"ל החברה. מוזס בורוביץ' מכהנת כיו"ר. דורי מדיה נסחרת כיום לפי שווי של 31 מיליון דולר לאחר שאיבדה בשנה האחרונה 9%.

עסקאות גדולות באופק

"אני מאוד שמח שה'גרדיאן' בחר בנו", אומר ל"גלובס" נדב פלטי, מנכ"ל החברה. "מדובר בעיתון המדיה החשוב ביותר באנגליה, ואם הוא בחר בדורי מדיה כחברת המדיה המומלצת מבחינתו, יש לזה משמעות כפולה בעיני".

קת'י אלן בוחרת לפתוח את דבריה על דורי מדיה, כשהיא מזכירה את סדרת הפולחן "בטי המכוערת" שהפכה לפופולרית באנגליה. במקור, "בטי המכוערת" הייתה טלנובלה קולומביאנית ששודרה בישראל בערוץ "ויוה" (של דורי מדיה), ובהמשך נעשו לסדרה גרסה ישראלית ("אסתי המכוערת" בהפקת דורי מדיה) ואמריקנית, כשהאחרונה עדיין משודרת ברחבי העולם ועושה חיל.

"ענף הטלנובלות ממשיך לשגשג ולא רק בדרום אמריקה. דורי מדיה מוכרת זכויות שידור לטלנובלות פרי הפקתה ביותר מחמישים מדינות ברחבי העולם, החל מהודו וכלה בגרמניה", מציינת אלן.

לדבריה, גם במזרח אירופה נוצר ביקוש לז'אנר הטלוויזיוני לעיל, ואפילו מדינות אסיה עומדות להפוך למעריצות של "בובה פראית". עסקאות גדולות עם רשתות טלוויזיה נראות באופק של דורי מדיה, ואם יש משהו שעומד לתת לחברה רגע בנוסח "בטי המכוערת" (אלן מתכוונת לרגע שבו מפתיעה החברה את כולם), הרי זו הטלנובלה בהפקתה Lalola (ללולה, טלנובלה שמספרת את סיפורו של גבר שוביניסט שמתעורר בוקר אחד בגוף של אישה) - שנחלה הצלחה היסטרית בדרום אמריקה ובישראל.

אלן אינה מכחישה שענף הטלוויזיה נפגע לא מעט ממשבר האשראי (לאור ירידת היקפי הפרסום), אך לטענתה יש לדורי מדיה מגוון רחב של לקוחות, שפרוסים ברחבי העולם, ובנוסף החברה החלה לפעול בשווקים פחות מסורתיים, כדבריה, כמו שידור טלנובלות במכשיר הסלולרי או בערוצי טלוויזיה אינטרנטיים, וכן תוכנית אינטראקטיבית כמו uMan - תוכנית ריאליטי דמויית "האח הגדול", בה יכולים מנויי חברות הסלולר וגולשי האינטרנט להשפיע על חיי המשתתפים בתוכנית, וזו מיועדת לשידור במכשיר הסלולר ובאינטרנט.

לדברי פלטי, 2009 לא הייתה שנה ממש מוצלחת עבור החברה, אך 2010 עומדת להיות טובה יותר. "לדורי מדיה יש שלוש רגליים. הראשונה - הפקה והפצה של טלנובלות, וכאן אנו ממשיכים לפעול בקצבים גבוהים. מוקמים לא מעט ערוצי טלוויזיה דיגיטליים, ואלו מוכנים לרכוש תוכן - גם אם ישן - וספריית התכנים שלנו עומדת לרשותם. השנייה - הפעלת ערוצי טלוויזיה. כיום יש לנו 15 ערוצים, 12 בארץ ושלושה באינדונזיה, ובקרוב אנו עומדים להשיק ערוץ נוסף במדינה נוספת. הרגל השלישית - New media - מכירת תכנים עבור חברות סלולר והאינטרנט, דוגמת uMan, ואתר האינטרנט www.novobox.com שמטרתו לרכז תכנים דרום אמריקניים".

מפל תקשורת מגדילה החזקות

ה"גרדיאן" אינו היחיד שמאמין בעתיד של דורי מדיה. בשבועות האחרונים מקפידה מפל תקשורת להגדיל את החזקותיה בחברה דרך רכישת מניות של בעלי מניות אחרים או רכישה במסגרת המסחר השוטף.

בנוסף, במהלך החודשים האחרונים רכשה מוזס בורוביץ' מניות של דורי מדיה, במנות קטנות, וכך הגדילה את החזקתה הישירה בחברה.

כתוצאה ממהלכים אלו, שיעור החזקתה של מפל תקשורת בדורי מדיה (ישירות ובעקיפין) עומד על 34.9%. למוזס בורוביץ' יש החזקה ישירה ועקיפה של 21.2% ואילו לפלטי יש 7.4% מההון של דורי מדיה. יתר בעלי המניות בחברה הם מיקלה ארזי, בנו של אפי ארזי (19.4%), קרן הפרייבט אקוויטי קטליסט (9.6%), והמיליארדר היהודי פויו זבלדוביץ' (6.6%).

דרך אגב, בשבוע שעבר מכרה אפריקה ישראל (בעלת מניות המיעוט במפל תקשורת) 2.5% ממניותיה לחברת Noa M.B (בעלת השליטה במפל תקשורת), וכך גדלה החזקת האחרונה לשיעור של 82.5% בעוד אפריקה ישראל נותרה עם 17.5%.