נטוויז'ן לרשות ההגבלים: בזק מפקיעה מחירים בחיבור לאינטרנט

חברת 013 נטוויז'ן הגישה תלונה רשמית לרשות ההגבלים העסקיים נגד בזק, בעקבות סירובה לשנות את מודל התמחור עבור שימוש ברשת הגישה שלה להעברת אינטרנט ללקוחות

חברת 013 נטוויז'ן הגישה תלונה רשמית לרשות ההגבלים העסקיים נגד בזק בעקבות סירובה לשנות את מודל התמחור עבור שימוש ברשת הגישה שלה להעברת אינטרנט ללקוחות.

נטוויז'ן (כמו גם יתר ספקיות האינטרנט) משלמת לבזק על בסיס הסכם ישן, שקובע מחיר קבוע לג'יגה-ביט. ככל שעולה צריכת הדאטה אצל הלקוחות נדרשת נטוויז'ן לשלם יותר כסף לבזק, דבר שמייקר את עלויותיה בצורה משמעותית ומעניק יתרון לא הוגן למתחרה, בזק בינלאומי.

בעקבות הפריסה של רשת ה-NGN ביקשה נטוויז'ן לשנות את מודל התמחור, שכן היא מצאה שהמחיר שהיא משלמת עבור שירותי הגישה גבוהים פי כמה מאשר המחיר עבור שירותים שהיא רוכשת מבזק לצורך חיבור לקוחות עסקיים.

נטוויז'ן טוענת כי בזק מנצלת את מעמדה וגובה מחירים מופקעים בגין גישה לתשתית שלה. ניצול זה פוגע ב-013 נטוויז'ן, וקיים חשש כי פגיעה זו תלך ותחמיר. כדי להוכיח את טענותיה החברה צרפה חוות-דעת כלכלית של הכלכלן מנחם פרלמן ממשרד סוארי.

אינטרס ברור

עוד טוענת החברה שמחירון בזק ללקוחות סופיים (עסקיים) הוזל 5 פעמים ב-3 השנים האחרונות, ואילו מחירון בזק לספקי אינטרנט לא השתנה כלל מאז שנת 2000. לטענת נטוויז'ן, לבזק יש אינטרס ברור לדחוק אותה מהשוק, מכיוון שבין הצדדים שוררים יחסי תחרות, שכן בזק פועלת ומתחרה ב-013 נטוויז'ן באמצעות בזק בינלאומי.

אף שמכוח הרגולציה החלה עליה, מחויבת בזק להציע תעריפים דומים בגין רכישת גישה לתשתית גם לחברה-הבת שלה, בזק בינלאומי, אין בכך ולא כלום, הרי בזק מחזיקה ב-100% ממניותיה של בזק בינלאומי. לפיכך, האינטרסים של שתי החברות זהים לחלוטין והן למעשה כיס אחד.

בנסיבות אלה מבקשת החברה מרשות ההגבלים לקבוע כי בזק מנצלת לרעה את מעמדה בשוק שירותי גישה בקצב מהיר באמצעות רשת ציבורית מרכזית בניגוד להוראות לחוק. כמו כן, היא מבקשת שרשות ההגבלים תנקוט בצעדים שימנעו את הפגיעה בתחרות הנגרמת בגין פעולותיה ובכלל זה להפחית את תעריפי הגישה לתשתית הנגבים על-ידי בזק לשיעור סביר.

דובר בזק, גיא הדס, הגיב על הדברים: "לצערנו, תלונה זאת משקפת חוסר הבנה טכנולוגי של השירותים הללו".