רשת חברתית בדואר אלקטרוני: חתימה וירטואלית עם רכיב חברתי

התוסף של חברת הסטארט-אפ הישראלית WiseStamp מציע מאפשר למשתמשים להוסיף למיילים שהם שולחים מידע נוסף, כמו למשל חשבון טוויטר, סטטוסים מפייסבוק, פריטים שהם מוכרים ב-eBay או פוסט אחרון מבלוג שהם אוהבים לקרוא

בעידן שבו צצים עוד ועוד אתרים חברתיים, וגולשים רבים רשומים למספר רשתות ושירותים חברתיים, הזהות הדיגיטלית הופכת למורכבת יותר. חברת הסטארט-אפ הישראלית WiseStamp, שהוקמה ב-2008 על-ידי צביקה אבנרי (מנכ"ל וסמנכ"ל שיווק) ואורלי יצחקי (סמנכ"לית מוצר), מציעה פתרון שמביא את הרשתות החברתיות לתוך הדואר האלקטרוני האישי, באמצעות תוסף לדפדפן.

לדברי אבנרי, "הרשת התפתחה מאוד בשנים האחרונות, אבל האימייל כמעט לא השתנה. התוסף שפיתחנו מסוגל לסגור את הפער הזה. כל משתמש יוכל ליצור לעצמו חתימה אינטראקטיבית ודינמית, שתתווסף לכל מייל".

התוסף, שעובד גם עם פיירפוקס וכרום וגם עם הדפדפן החברתי Flock, מאפשר למשתמשים להוסיף למיילים שהם שולחים מידע נוסף, כמו למשל חשבון טוויטר, סטטוסים מפייסבוק, פריטים שהם מוכרים ב-eBay או פוסט אחרון מבלוג שהם אוהבים לקרוא.

לדברי אבנרי, "מדובר ברכיב חברתי שמתעדכן כל הזמן באופן אוטומטי, בהתאם לחשבונות החברתיים שהזין המשתמש". לדבריו, "הסיבה שבחרנו באימיילים היא בגלל שמדובר במכנה המשותף הרחב ביותר באינטרנט. אף אחד לא יכול לגלוש באינטרנט ללא דואר אלקטרוני. זו הרשת החברתית הוותיקה ביותר, ולכן זה רק טבעי שגם בשירות זה יהיו יכולות הבעה אישית ושיתוף".

החברה התבססה עד כה על השקעה עצמית בהיקף של כמה עשרות אלפי דולרים, וכעת היא נמצאת בסבב גיוס ראשון, בעיקר ממשקיעים פרטיים. התוסף, שהושק בתחילת השנה, הגיע כבר ל-400 אלף התקנות. לפני 4 חודשים הוא הוגדר כתוסף מומלץ על ידי מוזילה, יצרנית הדפדפן פיירפוקס.

מלבד זאת, זכה התוסף של WiseStamp בתואר גאדג'ט המדיה החברתית הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית שמקיים הבלוג הטכנולוגי Mashable. השירות הישראלי התמודד מול שירותים חברתיים פופולריים וותיקים, בהם Digsby, Assthis ו-Sharethis.

אפשר לעשות מזה כסף?

אבנרי: "נמשיך להציע את התוסף בחינם, אבל יהיו כמה פיצ'רים שנציע תמורת תשלום. הפיצ'רים הללו הגיע מהפידבקים של המשתמשים, שביקשו יכולות נוספות, כגון נגישות לסטטיסטיקות (מי לחץ על רכיב מסויים בחתימה האישית שלי), או סינכרון בין הלפטופ והדסקטופ".

לגבי המתחרים אומר אבנרי: "יש שירותים מהסוג הזה, כגון Xobni, וגם יאהו התחילה לשדרג את שירות המייל שלה ולהוסיף פיצ'רים חברתיים. אולם, רובם קשורים לסביבה עסקית בלבד, ולכן אנחנו לא רואים בהם מתחרים אלא שותפים לחזון".

לדבריו, כיום נשלחים כ-15 מיליון אימיילים די חודש עם חתימה אישית של WiseStamp, והשאיפה היא "להגיע למאות מיליוני אימיילים".