עלייה של 2.8% במכירות הקמעונאיות בארה"ב בתקופת החגים

מכירות "הרגע האחרון" וציידי מציאות בספטמבר עד דצמבר, ובעיקר לקראת חג המולד וביום שאחריו, קיזזו במעט את ההשפעה של סופת השלגים שתקפה את ארה"ב בחגים ואת הירידה הכללית בצריכה הפרטית

מכירות "הרגע האחרון", וציידי מציאות בתקופת החגים בארה"ב הובילו לעלייה במכירות הקמעונאיות של רשתות אמריקניות מובילות, מה שהוביל חלק מהן לעדכן מעלה את תחזיותיהן הכלכליות לרבעון הרביעי.

הרשתות נאלצו לנקוט בהנחות ובמבצעים דרסטיים לתקופה ארוכה יותר משתכננו, לאחר שהמכירות לא זינקו בתקופה העמוסה ביותר בשנה, הרבה בגלל סופת השלגים שפקדה את ארה"ב בדיוק כשהצרכנים רצו לשים פעמיהם לעבר החנויות.

עם זאת, סיום חזק של התקופה, בחודשים ספטמבר עד דצמבר, הוביל לעלייה של 2.8% במכירות הקמעונאיות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות בדצמבר, תקופת חג המולד, היו החזקות ביותר השנה - עלייה של 3.3% לעומת דצמבר אשתקד.

"המכירות בתקופת החגים היו בסדר, אבל לא מעבר לכך - לא משהו שאפשר להתרגש ממנו", אמר קן פרקינס, נשיא חברת המחקר RetailMetrics. "סנטה לא הביא לנו פחם, אבל גם לא קוויאר", הוסיף.

רשת קוסטקו דיווחה על עלייה של 9% במכירות בחודש דצמבר; טרגט דיווחה על עלייה של 1.8%, ו-וול-מארט כבר לא מספקת נתוני מכירות על בסיס חודשי.