הנשיא לשעבר משה קצב העיד היום לראשונה במשפטו

(עדכון) - סביר להניח כי קצב דבק בעדותו בגירסה שהעלה בעבר, ולפיה לא קיים יחסים עם א' ממשרד התיירות, והחיבוקים שהעניק לה' ול' מבית הנשיא היו חיבוקים אבהיים בלבד ■ המשפט מתנהל בדלתיים סגורות

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, מסר היום (א') לראשונה בבית המשפט עדות בשבועה בנוגע לאישומים נגדו. עדותו נמסרה בדלתיים סגורות, ולפיכך לא ניתן לפרסם את תוכנה.

כזכור, קצב מואשם בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשני מעשי אונס ובעבירות מין נוספות במספר נשים שעבדו תחתיו.

סביר להניח כי קצב דבק בעדותו בגירסה שהעלה בעבר, ולפיה לא קיים יחסים עם א' ממשרד התיירות, והחיבוקים שהעניק לשתי המתלוננות הנוספות, ה' ול' מבית הנשיא, היו חיבוקים אבהיים בלבד.

עד היום העידו 3 המתלוננות האמורות, 4 מתלוננות נוספות שהעבירות שלכאורה בוצעו בהן התיישנו וכן מספר עדים נוספים שאמורים היו לחזק את גירסאותיהן. עד כה התיר בית המשפט לפרסם רק את נאומי הפתיחה של הצדדים וכן את עדותו של עו"ד רז נזרי, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה.

עדותו של קצב היום פתחה את פרשת ההגנה, שבה יביאו הסניגורים, עו"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, עדים וראיות בניסיון להזים את עדויות עדי התביעה.

קצב, שעדותו תימשך לאורך מספר ישיבות, נחקר תחילה על-ידי סניגוריו בחקירה ראשית, ובהמשך ייחקר בחקירה נגדית על-ידי התובעים, עו"ד רונית עמיאל וניסים מרום.

לאור קצב הדיונים שקבעו השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח - כ-3 דיונים בשבוע - קיימת סבירות ממשית כי הכרעת הדין תינתן בעוד כחצי שנה, עוד לפני פגרת בתי המשפט בקיץ.