שרי אריסון מתכננת למכור מניות הפועלים בכ-100 מיליון דולר

בעלת השליטה בבנק פנתה לגורמים בשוק ההון במטרה למצוא מפיץ ולקדם את המכירה ■ הערכות בשוק: המכירה תבוצע בדיסקאונט של 2.5% על מחיר המניה ביום ההפצה

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , פנתה לגורמים בשוק ההון בכוונה למכור חלק ממניותיה בבנק. ככל הנראה, אריסון מתכננת למכור מניות בהיקף של ב-100 מיליון דולר והיא פנתה לבתי השקעות במטרה למצוא מפיץ למניות.

אריסון מחזיקה ב-25.76% ממניות בנק הפועלים דרך חברת מלח וחברת אריסון החזקות שבבעלותה. מניית הבנק מאבדת כמעט 2% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בשוק.

לפי הערכות בשוק, אריסון מעוניינת למכור את המניות בדיסקאונט של כ-2.5% על מחיר המניה ביום ההפצה. כמו כן, ככל הנראה מדובר במניות הבנק שרכשה דרך מלח ב-2008, כאשר היא ניצלה את השפל במחיר המניה.

במהלך 2007 הגדילה אריסון את החזקותיה בבנק, הן באמצעות אריסון החזקות והן דרך מלח. תחילה היא רכשה חלק ממניות המשקיעים האמריקנים לן אברמסון, מייקל שטיינהרדט ומשפחת שוסטרמן מניות בהיקף של כמעט חצי מיליארד שקל במחיר של כ-17.8 שקל למניה, במטרה לבצר את שליטתה בבנק. גם היום, לאחר הראלי במניות הבנק בשנה החולפת, אריסון עדיין מופסדת כ-6.7% על רכישות אלה.

ביוני 2007 נאלצה אריסון לרכוש 6% נוספים ממניות בנק הפועלים דרך תעשיות מלח, לאחר שנקלעה לסכסוך עם שותפיה בבנק - משפחת דנקנר. הרכישה הסתכמה ב-863 מיליון שקל, לפי מחיר של 35 שקל למניה. בינואר 2008, עת היטלטלו השווקים הפיננסיים ובנק הפועלים היא מצוי בעין סערת המחיקות בגין חשיפתו לשוק המשכנתאות האמריקני, רכשה אריסון מניות הבנק בהיקף של 18 מיליון שקל, כצעד להבעת אמון בחוסנו.