אקסלנס מורידים המלצות לבזק וסלקום ל"תשואת שוק"

את מחיר היעד לבזק בוחרים דווקא להעלות ל-10.5 שקל ■ "דעתנו על חברת בזק נשארה אופטימית וזוהי לדעתנו המניה המומלצת בסקטור הטלקום" ■ סלקום עלולה לספוג הפחתת המלצה נוספת כשהמפעילים הוירטואליים יהפכו למציאות - יתכן שכבר ב-2010

האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס מוריד את המלצותיו לחברות התקשורת הישראליות בזק וסלקום ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר".

בזק - תמחור מאתגר

בעבור בזק בוחר האנליסט להעלות את מחיר היעד ל-10.5 שקל לעומת 9.5 שקלים, אך מציין כי המחיר החדש מותיר אפסייד של 7% בלבד.

אלפר מדגיש כי הורדת ההמלצה מבוססת אך ורק על תמחור ולכן עדיין ממליץ לנצל הזדמנויות חולשה במניה. לכל המעוניינים בעלייה חדה בשער המניה - ממליץ אלפר לחפש מניות אחרות.

"דעתנו על חברת בזק נשארה אופטימית וזוהי לדעתנו המניה המומלצת בסקטור הטלקום מהסיבות הבאות:

בהתייחס לתמהיל העסקים של החברה מציין אלפר כי פלאפון אחראית לכ-38% מה-EBITDA של קבוצת בזק, מה שהופך את הסיכון מהתגברות התחרות במגזר הסלולרי לפחות קריטי עבור החברה, לעומת סלקום ופרטנר.

בהתייחס להתייעלות החברה מציין אלפר כי עם המשך הפריסה של רשת ה-NGN, בזק תוכל להמשיך למכור נכסי נדל"ן ולצמצם בכוח האדם.

הוט ממשיכה להוות מתחרה חלש לבזק. עם כי כניסתו של פטריק דרהי כבעל מניות עיקרי בחברה יכול לגרום לתחייתה של הוט ודבר זה יכול להוות מקור דאגה לבזק.

להערכת אקסלנס, בזק, או לפחות החלק הקווי שלה, אמורה להנות מהקלות רגולטוריות. הדבר עומד בניגוד לסביבה הרגולטורית שבה פועלות סלקום ופרטנר (וכן פלאפון) שם הרגולציה אמורה להחמירץ

אלפר מציין כי בזק אמורה להמשיך לשלם דיבידנדים גבוהים בשנים הקרובות עם סיכון מועט להדרדרות בעסקים שתסכן את תשלום הדיבידנדים.

סלקום - התחרות גוברת

בסיס ההנחה להורדת ההמלצה לסלקום הינה כי משרד התקשורת יצליח לקדם את התחרות ע"י מפעילים ווירטואלים בשלב הראשון והפיכתה של מירס למתחרה אמיתית בשלב השני. אלפר משער כי הסנטימנט לגבי חברות הסלולר יתחיל להתערער עם פרסום הרשיונות ע"י משרד האוצר ובוודאי כאשר המפעילים הפוטנציאליים (בהם הוא מציין את הוט, הום סנטר, חבר ורשות הדואר שכבר הביעו את התעניינותם) ייקנו את הרשיונות.

האנליסט מציין כי ישנו סיכוי להורדת המלצה נוספת כאשר המפעילים הוירטואליים יהפכו למציאות.

אלפר מעריך שיש סיכוי סביר כי מפעיל ווירטואלי יתחיל לפעול במדינה עוד בשנת 2010, לפחות חצי שנה לפני שהרשת החדשה של מירס תושק.

אלפר בנה שני מודלים, האחד מניח כי משרד התקשורת יכשל לחלוטין בהגברת רמת התחרות בשוק- הנחה שלדעתו אינה ברמת סבירות גבוהה, אז למניית סלקום עדיין יש פוטנציאל של עד 30%, אולם ההנחה השניה הסבירה יותר לפיה יגביר משרד התקשורת את התחרות בשוק, הן באמצעיות מפעילים וירטואליים חדשים והן ע"י הכנסת מפעיל רביעי (מירס), אזי - המניה יקרה.