גם ב-2009 הוכפלה כמות דו"חות האחריות החברתית-סביבתית

הכניסה המעניינת היא של חברות התעשייתיות הגדולות כגון תרכובות ברום, אורמת ואלביט ■ "המרחק בין ישראל למדינות דומות הוא עדיין גדול ביותר, והרוב המוחלט של החברות פועלות באטימות חברתית-סביבתית ולא בשקיפות"

גם בשנת 2009, בדומה לשנה שעברה, חלה הכפלה בכמות דו"חות אחריות חברתית אשר התפרסמו בישראל. בשנה זו התפרסמו 15 דו"חות אשר 13 מתוכם נסמכו על הנחיות ה-GRI(Global Rporting Intiative) ברמה זו או אחרת, ורק כ-2 נכתבו ללא הנחיות כלל. ב-2008 התפרסמו 7 דו"חות.

גידול זה הוא משמעותי ומציג את העובדה שמגזרים שלמים במשק הפכו את הדיווח החברתי-סביבתי לנורמה מקובלת. כך לדוגמא, שלושת הבנקים הגדולים (לאומי, פועלים ודיסקונט) מציגים השנה דיווח מלא, ומגזר התקשורת עם פרסום הדו"ח של סלקום. הכניסה המעניינת היא של חברות התעשייתיות הגדולות כגון תרכובות ברום, אורמת ואלביט.

תחום האחריות התאגידית הופך היום לאחד מגישות הניהול המקובלות בקרב המגזר העסקי. גישה זו הנסמכת על עקרונות כגון הוגנות, שמירה על איכות סביבה, שיח עם מחזיקי עניין ושקיפות מהווה כיום פלטפורמת ניהול מתקדמת המכלילה את מעגלי ההשפעה הרחבים של התאגיד העסקי ואת השפעותיו ארוכות הטווח על הסביבה והחברה.

איליין כהן, מנכ"לית משותפת בביונדביזנס ומומחית בתחום הדיווח, מסרה כי: "אנו שמחים על הגידול בהיקפי הדיווח החברתי-סביבתי בישראל. מגמה זו מעידה כי יותר ויותר עסקים פועלים בשקיפות ומעניקים חשיבות לתקשור פעילותם בתחום. עדיין, המרחק בין ישראל למדינות דומות הוא גדול ביותר והרוב המוחלט של החברות פועלות באטימות חברתית-סביבתית ולא בשקיפות".