מניית היום: מציעה תחליף לדלק נקי ולנפט - ומזנקת ב-77%

Pacific Ethanol מזנקת בנאסד"ק במחזור הגבוה פי 30 מהממוצע ב-3 החודשים האחרונים ■ החברה היא יצרנית ומשווקת של אתנול, אלכוהול נפוץ וידוע שמשמש גם ליצירת "דלק ירוק"

במסגרת סיקור "מניית היום" בוול סטריט, בחרנו להצביע על מניית Pacific Ethanol (סימול PEIX בבורסת הנאסד"ק, שמזנקת ב-77% במחזור הגבוה פי 30 מהממוצע של המסחר במניה בשלושה חודשים האחרונים.

Pacific Ethanol היא יצרנית ומשווקת של אתנול, אלכוהול נפוץ וידוע שנקרא גם כוהל אתילי. מלבד שימושיה במשקאות אלכוהוליים, אתנול היא תרכובת אורגנית שניתן לערבבה עם בנזין וליצור "דלק ירוק", שמשמש במספר ארצות כתחליף לבנזין נקי. כיום ישנם ברחבי העולם מפעלים המייצרים אתנול מתירס, קנה סוכר ומגידולים עתירי פחמימות אחרים. אתנול נחשב לדלק ירוק הודות לעובדה שפחות פחמן דו חמצני מגיע לאטמוספירה במהלך תהליך הייצור שלו, בהשוואה לנפט.

כידוע, תחום האנרגיה הירוקה נמצא בכותרות בתקופה האחרונה, שיותר ויותר חברות עובדות לשימוש במוצרים ידידותיים לסביבה, במקום התלות בנפט ובדלק, וכאן היתרון של החברה - המוצר שלה משמש כתחליף לנפט ולדלק - ומחיריהם הגבוהים.

חברת המחקר InvestorSoup, המסקרת מניות קטנות יותר (Small Cap), פירסמה היום סקירה על מניית PEIX. בדו"ח המחקר האוהד, האנליסטים מציינים לטובה את ההודעה של החברה כי בכוונתה להגביר את ייצור האתנול במפעל שבבעלותה, עד לכ-60 מיליון גלונים בשנה, מה שמקנה אפסייד לחברה ולמניה, על רקע הקריאה לעבור ולהשתמש בדלק ירוק.

Pacific Ethanol, שנסחרת לפי שווי של 145 מיליון דולר, גם מספקת תחבורה, אחסנה, ואספקה של אתנול דרך ספקים משניים ומוכרת אתנול גם למזקקות ולמפיצי מוצרי חלב. החברה נוסדה ב-2003, המשרדים שלה הם בסקרמנטו קליפורניה, והיא מעסיקה 150 עובדים.