בזק מתכננת מהפכה חדשה: כיבוש שוק המחשבים הניידים

גלובס tv מנכ"ל בזק, אבי גבאי: תוך 3 שנים נמכור 300 אלף מחשבים ניידים ■ סמנכ"ל השיווק, רן גוראון: "תוך 5 שנים אחוז החדירה של המחשבים הניידים בישראל יהיה גבוה מגודל האוכלוסיה, כמו התופעה הקיימת במכשירי סלולר"

חברת בזק יצאה היום (ג') במהלך השיווקי המרכזי שלה לשנת 2010 - כניסה לעולם המחשבים הניידים והנטבוקים.

מטרת המהלך הוא שחזור ההצלחה של בזק בעולם הרשתות האלחוטיות הביתיות, משמע לחזק את תדמיתה בעולם המחשבים הניידים בצורה דומה.

לשם כך התקשרה החברה עם יצרניות מחשבים ניידים מובילות בשוק, כדי שתוכל לנצל את הכוח השיווקי הגדול שלה ולמכור מחשבים ניידים במחירים זולים במיוחד. למשל, לקוח בזק שישדרג חבילת גלישה באינטרנט - יוכל לרכוש מהחברה מחשב נייד במחיר מסובסד ובפריסה ל-36 תשלומים ללא ריבית.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום הציגה בזק נתונים המעידים על צמיחה דרמטית בשוק המחשבים הניידים בעולם בכלל ובישראל בפרט. כך, למשל, נרשמה צמיחה של 23% במכירות מ-2008 ל-2009. בישראל נמכרו ברבעון השלישי של 2009 כ-155 אלף מחשבים ניידים, כאשר הגידול הוא של 75% במכירת ניידים רגילים ו-500% בנטבוקים.

החברה הציבה לעצמה יעד של 300 אלף מחשבים ניידים בתוך 3 שנים, כאשר 25% מהם יירכשו מלקוחות בזק באינטרנט.

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, אמר כי "כשם שבזק יצרה מהפכה בשימוש ברשתות האלחוטיות בישראל, כך היא מתכוונת ליצור מהפכה בתחום המחשבים הניידים".

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, מסר: "הסיבות לרכישת מחשב נייד אינן מתמקדות רק ברצון לניידות, אלא גם באפשרות לנצל את עולם המחשוב באופן אישי. ע- פי הערכות שלנו, בתוך 5 שנים אחוז החדירה של המחשבים הניידים בישראל יהיה גבוה מגודל האוכלוסיה, בדומה לתופעה הקיימת במכשירי הסלולר".

בשלב השני של המהלך בזק מתכוונת להטמיע על המחשבים הניידים פיתוחים חדשים להשלמת חוויית הלקוח. מדובר באפליקציות מובנות כמו טלפון מבוסס תוכנה (bphone), פורטל המשחקים Bgames, אנטי-וירוס, אחסון ברשת, ווידג'ט המפותח על-ידי בזק ומאפשר גלישה לאפליקציות ולמידע משירות b144. כל אלה, לצד אלמנטים גרפיים כמו Wallpaper, שומר מסך ועוד.

בנוסף, בזק בוחנת גם השקת USB אלחוטי, המאפשר הקרנת תכני מחשב על הטלוויזיה באיכות HD.