אטיאס במתקפה חסרת תקדים על שטייניץ: "הוא לא מעורב בשום נושא. אין עם מי לדבר - השר לא קיים"

שר השיכון בדיון על תקציב משרדו: "אני משמש כאן פה לשרים בכירים נוספים; שטייניץ נותן תחושה שהפקידים הם השרים" ■ "בשיחות עם ראש הממשלה ושר האוצר יש מילים כמו חול" ■ גורמים בלשכת שר האוצר: "קשה להתחרות בתפקודו המצוין של אטיאס" ■ גורמים באוצר: אטיאס מנסה להשתמש ב-1.5 מיליארד שקל שמיועדים לכיסוי גירעונות

שר השיכון אריאל אטיאס תקף היום את שר האוצר יובל שטייניץ באופן חסר תקדים בדיון שקיימה ועדת הכספים של הכנסת. הדיון עסק בנושא תתי הביצוע של משרדי הממשלה בשנת 2009 ואטיאס התלונן על כך שמצב משרדו מבחינה תקציבית בכי רע. הוא מחה על התנהלות האוצר בכל הנוגע לתקציבי משרד השיכון ובעיקר בנושא שיקום השכונות שמקוצץ שוב ושוב.

"השיחות שלנו עם האוצר בנושאים השוטפים של המשרד פשוט נופלות על אוזניים ערלות, אין לנו עם מי לדבר", אמר אטיאס, שתקף את שטייניץ ישירות: "הוא לא מעורב בשום נושא. אין עם מי לדבר. מדברים איתו, הדברים נופלים על אוזניים ערלות. אני משמש פה לשרים בכירים נוספים".

מנכ"ל משרד השיכון, מרדכי מרדכי, הוסיף: "רק הבוקר נודע לנו שקיצצו שוב בתקציב 2010 בסעיף שיקום שכונות בסך 17 מיליון שקל; משרד האוצר פועל מתוך מטרה ברורה לחסל את שיקום השכונות".

אטיאס המשיך במתקפה מול שטיניץ ואמר, כי "השר נותן תחושה שהפקידים הם השרים וכשהם יצטרכו את האצבעות שלנו הם יתייחסו אלינו חזרה. בשיחות עם ראש הממשלה ושר האוצר יש מלים כמו חול. ראש הממשלה רושם על דף שהוא יטפל בדברים ונאדה. אין עם מי לדבר. השר לא קיים בעניינים השוטפים של המשרד".

בסביבתו של אטיאס הסבירו היום: "הדברים נאמרו בהקשר. אנחנו מרגישים שאי אפשר לבוא לוועדות ורק להוציא קיטור. אטיאס אומר: יש לי עבודה, יש לי מנכ"ל מצוין. אני רוצה שהדיונים יהיו ברמה. בשנה הראשונה כולם הרגישו טוב ועושים משהו אבל בשנה הבאה זה לא יהיה ככה. אי אפשר לכופף אותנו כל הזמן".

גורמים בלשכת שר האוצר אמרו היום ל"גלובס" כי "קשה להתחרות בתפקודו המצוין של השר אטיאס".

גורמים במשרד האוצר אמרו כי משרד השיכון מנסה להשתמש בעודפי המינהל בפול של מיליארד וחצי שקל לטובת משרד השיכון כשכספים אלו מיועדים לכיסוי גירעונות המדינה.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר כי יכנס בתקופה הקרובה ישיבה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר השיכון אטיאס ושר האוצר שטייניץ. לדברי גפני, "לאור הדברים החמורים שאמר שר השיכון ולאור העובדה כי הנושא הוא בעל חשיבות לאומית, נכנס דיון בהשתתפות רה"מ, שר האוצר ושר השיכון כדי להבין מהי המדיניות ומדוע לא משנים אותה לטובת אזרחי ישראל ופיתרון מצוקת הדיור במדינה".

מאז מינויו לשר אוצר פתח שטייניץ מספר חזיתות. שטייניץ התעמת עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אשר מצידו הבטיח כי בשנת 2010 ייגמר "השקט התעשייתי" שאפיין את המשק בשנתיים האחרונות. בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" פתח שטייניץ חזית מול בית המשפט העליון וביקר קבלת החלטות של בג"צ בעלות השלכות כלכליות על המשק. ברקע מצוי שטייניץ במערכת יחסים מתוחה עם בנק ישראל, סכסוך שצף על פני השטח מדי פעם. בנק ישראל מעוניין בהעברת אגף שוק ההון והביטוח ממשרד האוצר לבנק ישראל, שטייניץ מתנגד בתוקף והדבר עלול אף להשפיע על החלטתו של הנגיד אם להמשיך לקדנציה נוספת לאחר תום כהונתו בחודש מארס.