תנובה תשקיע 25 מיליון שקל במיתוג קטגוריות הליבה

מדובר בשינוי לוגו, שפה תקשורתית ואריזות מוצרים ■ החברה תפתח בפעילות רחבה שמטרתה להשיג היכרות קצרה של הצרכנים עם המיתוג מחדש, וזאת על מנת למנוע פגיעה במכירות בשלב שסמוך להשקה

תשלובת החלב של תנובה יוצאת במיתוג מחדש שירכז את מותגי הליבה של החברה תחת המותג "תנובה" ותחת הסלוגן "תנובה - לגדול בבית ישראלי". החברה תשקיע במהלך 25 מיליון שקל.

מדובר בשינוי לוגו, שפה תקשורתית ואריזות מוצרים, שיתבצעו באופן רוחבי על כל קטגוריות הליבה של המותג תנובה, לרבות חלב, גבינות רכות, קוטג', שמנת גיל, חמאה ועוד.

תנובה תפתח בפעילות רחבת היקף שמטרתה להשיג היכרות קצרה של הצרכנים עם המיתוג מחדש, וזאת על מנת למנוע פגיעה במכירות בשלב שסמוך להשקה. במסגרת זו תנובה תחלק הדמיה של קרטוני החלב החדשים למיליון בתי-אב בארץ.

במסיבת עיתונאים שכינסה היום (ג') הקבוצה אמר מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור: "מדובר בקריאת כיוון של תנובה לשנים הקרובות, המסמנת את הערכים המרכזיים בהם בחרנו להתמקד, ובראשם הבית הישראלי. נמשיך להוביל את הענף ולקבוע את סדר היום בחדשנות יצורית ושיווקית".

לפי סטורנקסט, תשלובת החלב של תנובה חתמה את 2009 עם גידול בנתח השוק מ-57.7% ב-2008, ל-58.5% ב-2009. נתח השוק של שטראוס, השחקנית השנייה בגודלה בשוק, ירד מ-24.2% ב-2008 ל-23% ב-2009. חברת טרה הצליחה לשפר משמעותית את מעמדה עם נתח שוק של 8.3% ב-2009, וזאת בהשוואה לנתח שוק של 7.7% ב-2008.

"תשלובת החלב של תנובה מגדילה את נתחי השוק שלה מדי שנה ב-1%. אנחנו מתקדמים כל הזמן. ב-3 השנים האחרונות הוספנו 3% נתח שוק, בעוד ששטראוס איבדה 3% נתח שוק. חיזקנו את נתחי השוק שלנו כמעט בכל הקטגוריות, וכששחקן אחד לוקח נתחי שוק, יש שחקנים שמאבדים נתחי שוק", אמר היום מנכ"ל תשלובת החלב, אייל מאליס.

* לאן יכול להגיע הנתח של תנובה בשוק החלב?

"כמו שהתקדמנו בשנים האחרונות, נתקדם גם בשנים הבאות גם על-ידי הצמחת השוק והגדלת היקף הצריכה".

* איפה הטעות של שטראוס?

"אני עוסק בעצמנו ובבניית המותג תנובה".

תנובה שולטת (76.5%) בקטגוריית החלב, אך לפי סטורנקסט, בשנה החולפת היא איבדה נתחי שוק לטובת טרה. לעומת זאת, בקטגוריית הגבינות הרכות והקוטג', היא הגדילה נתחי שוק על חשבון שטראוס.

שוק החלב-נתח שוק יצרנים