אתר ג'רוזלם פוסט באנגלית היווה יעד לתקיפת האקרים טורקיים

אתמול חלה עלייה של כ-340% במספר ניסיונות הפריצה והחבלה באתר ■ גולשים שניסו להיכנס לאתר ג'רוזלם און-ליין הופנו לעמוד בו הופיעו דגל טורקיה ומסרים המעודדים פעולות נגד ישראל ■ האתר חזר לפעילות תקינה

אתר ג'רוזלם פוסט הפועל בשפה האנגלית היווה אתמול (ג') יעד לתקיפה מצידם של האקרים טורקיים. חברת נט אפיקי תקשורת, המפעילה את אתר Jpost, דיווחה כי אתמול חלה עלייה של כ-340% במספר ניסיונות הפריצה והחבלה באתר, שהסתכמו בכ-1,700 ניסיונות - בהשוואה לממוצע של כ-500 ניסיונות ביום רגיל.

במקביל, אתר ג'רוזלם און-ליין נפרץ, כאשר גולשים שניסו להיכנס לאתר הופנו לעמוד אינטרנט אחר, ובו הופיעה תמונה של דגל טורקיה, מסרים המעודדים פעולות איבה נגד ישראל ושלל התבטאויות באנגלית משובשת. זאת על רקע המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות: ישראל וטורקיה. כעת האתר חזר לפעילות תקינה.

לדברי נט אפיקי תקשורת, בעבר חווה האתר מקרים של עליות קיצוניות בניסיונות הפריצה בתקופות של מתיחות מדינית הקשורה לישראל ולמדינות ערב, אולם עלייה כה דרסטית זכורה אך ורק בתקופת הלחימה האחרונה בעזה, עת חווה האתר ממוצע של למעלה 2,000 ניסיונות פריצה וחבלה ביום.

מנכ"ל אתר Jpost, יריב קרני, מסר בתגובה: "האתר, אשר הנו אחד המזוהים ביותר בעולם עם ישראל והעם היהודי, הוא ככל הנראה מוקד התקיפה המועדף על ההאקרים המעוניינים לפגוע במדינה ולשתול מסרים אנטי-ציוניים. לכן האתר משקיע רבות בביסוס מערך אבטחת המידע מהמתקדמים בתחומו, ועושה שימוש בשלל כלים משוכללים המתריעים על עליות חריגות בניסיונות תקיפת האתר".