הדור הבא בצפייה: Haier משיקה טלוויזיה עם חשמל אלחוטי

מדובר במסך אלחוטי לגמרי אשר מקבל את מקור הכוח שלו ממשדר אלחוטי מרוחק, שמסוגל להעביר אינפורמציה ממרחק של מעל ל-30 מטר ■ החברה מתכוונת להשיק את המסך בארץ ברגע שתצא הגירסה המסחרית שלו

תחום האלחוט בטלוויזיות הצליח להתפתח יפה בשנה האחרונה, כאשר חברות הציגו יכולות של שידור ממקור וידיאו רק באלחוט למסך. השלב הבא בטלוויזיה הוא חיבור חשמל אלחוטי, שישאיר את המסכים נקיים מכבלים.

חברת Haier הציגה מסך טלוויזיה המגיע ללא צורך בחיבור של כבל חשמל, כבל למקור וידיאו או כבל רשת. מדובר במסך אלחוטי לגמרי אשר מקבל את מקור הכוח שלו ממשדר אלחוטי מרוחק (עד 3 מטר).

האייר Haier / צלם: hometheater

הטלוויזיה משדרת בטכנולוגיית ה-Wireless Home Digital Interface) WHDI) ומעבירה אות בין מסך ה-LCD לבין ציוד הווידאו ללא פגיעה באיכות ה-HD.

המשדר מסוגל להעביר אינפורמציה ממרחק של מעל ל-30 מטר. בנוסף לכך מאפשר המשדר שידור אותות דרך הקירות, כך שאין צורך בקדיחה והתאמה מיותרת. מהירות השידור אינה נפגעת, והשידור מתעכב בפחות ממילי שנייה.

את טכנולוגיית ה-wireless HD מספקת חברת הסטארט-אפ הישראלית אמימון בהסכם שיתוף-פעולה בין החברות.

בנוסף, על מנת לאפשר צפייה במספר חדרים בבית מאותו DVD, מאפשרת הטכנולוגיה שידור אותות למספר טלוויזיות בעת ובעונה אחת בעזרת מקלט אות. כלומר, ניתן לשדר תוכן מסוים אל מספר טלוויזיות הנמצאות בחדרים נפרדים בתוך הבית, ואין צורך לצייד כל טלוויזיה במכשיר DVD נפרד.

לדברי ירון צפדיה, סמנכ"ל ניופאן ומנהל Haier בישראל, החברה מתכוונת להשיק את המסך בארץ ברגע שתצא הגירסה המסחרית שלו.