הקרב הבא של "קופיקו": התוכנית לא הוכרה כסוגה עילית

במועצת הכבלים והלוויין החליטו לא להכיר בסדרה כסוגה עילית מפני שהיא קצרה ב-2 דקות מהנדרש ■ בעקבות ההחלטה הורידה yes את התוכנית מהאוויר

בעוד היא נאבקת משפטית ברשת מחסני כמעט חינם, מוצאת עצמה הסופרת תמר בורנשטיין-לזר במאבק נוסף. בחברת הלוויין yes החליטו להוריד את סדרת הטלוויזיה הפופולרית "קופיקו", לאחר שבמועצת הכבלים והלוויין סירבו להכיר בה כסוגה עילית.

ל"גלובס" נודע כי הוחלט לא להכיר בהשקעה בסדרה בשל 2 דקות - אורך כל פרק של התוכנית הוא 20 דקות, בעוד הרגולציה דורשת 22 דקות.

סדרת הטלוויזיה "קופיקו", המבוססת על ספריה הקלאסיים של בורנשטיין-לזר, עלתה שוב לאוויר באוגוסט 2009. הפקת הסדרה המחודשת עלתה ל-yes כמיליון דולר. בחברת הלוויין החליטו לאחרונה להזמיו עונה שנייה לתוכנית. כעת, לאור העובדה שהתוכנית קצרה בשתי דקות ממה שדורש יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, הסכום שהושקע לא יוכר לחברה. על בסיס זה החליטה yes להוריד את התוכנית.

"אני חושבת שנעשה פה עוול חמור", אומרת נגה ברק, מנהלת עסקיה של תמר בורנשטיין-לזר. "כל הרעיון של הרגולציה זה להגן על היוצרים, וכאן הרגולציה פוגעת. כל הסיפור הוא 2 דקות לפרק. אורך הפרק שקבענו נובע מסיבה מקצועית לחלוטין. בעולם דרמות לילדים הן רבע שעה בלבד. אז מה הם רוצים, שנוסיף קליפ מיותר כדי שיכירו בזה?".

לדברי ברק, בקרוב יגיעו היא ובורנשטיין-לזר למועצת הכבלים והלוויין לפגישה עם ניצן חן. לדבריה, אקט הגעתה של הסופרת הקשישה לבקש את החזרת תוכניתה "הוא לא מכובד ואפילו מעליב".

מ-yes נמסר: "אין תגובה".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה כי הסיבה העיקרית לאי-ההכרה בסדרה היא העובדה שהיא שודרה בערוץ בתשלום בדרך-כלל. "לא ידוע לנו שהסדרה לא תמשיך לעונה שנייה", נמסר, "האשמה היא לא ברגולציה, וכנראה שיש סיבות אחרות".