פנו דרך לחברת החשמל

אם בזק חוששת מכניסתה לשוק תשתיות התקשורת, זו סיבה להאיץ את המהלך

הפנייה של חברת HOT לבנימין נתניהו כדי להזהיר מפני כניסתה של חברת החשמל לתחום תשתיות התקשורת יש בה כדי להבהיר עד כמה המהלך חיוני לתחרות. העובדה שבזק בינתיים יושבת על הגדר ונותנת ל-HOT להתלכלך במאבק היא טקטית ביסודה. בזק רואה ש-HOT עושה את המלחמה עבורה, ולכן מעדיפה לשמור מרחק ולא לכלות אנרגיה במלחמה שמשרתת אותה ממילא.

אבל בל נטעה - בזק חוששת מאוד מכניסתה של חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת. וזו כנראה הסיבה שחייבים להאיץ עד כמה שניתן את המהלך, כי למרות ההשקעה של בזק ו-HOT בתשתיות מהירות וחדשות, משאב זמין כמו תשתיות התקשורת של חברת החשמל טוב מאוד לתחרות - ובמיוחד טוב לשחקנים חדשים נעדרי תשתיות.

זהו פיתרון מצוין שיכול לסייע מאוד לחברה כמו 012 סמייל, שנעדרת תשתיות ורוצה להרחיב את אחיזתה בשוק. לחברת החשמל יש 2,700 ק"מ של סיבים אופטיים, והיא מסוגלת לסלול ביום 4 ק"מ חדשים נוספים, אם רק יתנו לה.

במקום זאת, במשך שנים טומנים את הראש בחול ומתעלמים ממשאב זמין של המדינה רק במטרה לפגוע בוועד העובדים שלה. אין מקום לעכב הקמת חברת-בת שלה, ונראה כי נתניהו ומשה כחלון מבינים את הפוטנציאל. אמנם באיחור, אבל מבינים.

אם היתה אסטרטגיה למשרד התקשורת, הוא היה צריך להעמיד בראש סדר העדיפויות שלו שני נושאים מרכזיים ולעסוק בהם כל הזמן עד שיבואו על פתרונם: א. סיום מהיר של המכרז להכנסת מפעיל סלולרי נוסף. ב. הכנסת חברת החשמל כשחקן בתחום תשתיות התקשורת (בלבד) שמציע את מרכולתו לכל השחקנים בשוק ללא אפליה.

בלי טיפול מעמיק בשני הנושאים האלה, המשרד מכלה את זמנו לשווא על עניינים פחות חשובים, שהיו יכולים להיפתר מאליהם אם התחרות היתה מתעצמת. זו האסטרטגיה היחידה ואין בלתה (אפשר לצרף לרשימה גם את נושא ההפרדה המבנית בסלולר), משום שהמשרד מוגבל ביכולתו לטפל בכמות הנושאים שנמצאת על סדר היום שלו.