המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו ב-2009 ב-6.2%

המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו במפתיע בדצמבר ב-0.2% הצפי היה לעלייה של 0.5% ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-444 אלף לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 437 אלף תביעות

מבול של נתונים מאקרו כלכליים ניחת היום לפני תחילת המסחר בוול סטריט על המשקיעים, ביניהם המכירות הקמעונאיות לדצמבר שירדו לעומת צפי לעלייה והתביעות הראשוניות לדמי אבטלה שרשמו עלייה לעומת צפי לירידה. לאחר פרסום הנתונים עברו החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט להצביע על ירידות קלות.

הציפיות הגבוהות שהיו לסוחרים בתחום הקמעונאות בארה"ב למכירות טובות בעונת החגים התבדו היום, כאשר הנתון מנוכה העונתיות שהתפרסם היום העיד על ירידה של 0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.5%. החולשה במכירות אפיינה סוגים שונים של חנויות בארה"ב, כאשר מכירות כלי הרכב רשמו ירידה של 0.8% במונחים דולריים, זאת למרות העלייה במספר כלי הרכב שנמכרו עליהן דיווחו היצרניות.

בניטרול מכירות המכוניות ירדו המכירות הקמעונאיות ב-0.3%. יש המאשימים את מזג האוויר החורפי בירידה הלא צפויה במכירות. המכירות המקוונות דווקא רשמו עלייה של 1.4%. נציין כי נתוני המכירות של חודש נובמבר עודכנו בחדות כלפי מעלה לעלייה של 1.8% לעומת פרסום קודם לעלייה של 1.3%.

לעומת המכירות בדצמבר 2008, המכירות עלו ב-5.4%, כאשר בניטרול מכירות כלי רכב עלו המכירות ב-5.2%. עם זאת, בכל שנת 2009 נרשמה ירידה של 6.2% במכירות הקמעונאיות בארה"ב לעומת המכירות שנרשמו בשנת 2008, והסתכמו ב-4.14 טריליון דולר - מדובר בירידה השנתית החדה ביותר שנרשמה מאז החלו לפרסם נתון זה בשנת 1992, וזוהי הירידה השניה בסה"כ שנרשמה מאז החלו למדוד נתון זה, כאשר הירידה הקודמת היתה בשנת 2008 אז נרשמה ירידה שנתית של 0.5% במכירות הקמעונאיות בארה"ב.

עוד פורסם היום ע"י משרד העבודה האמריקני כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה טיפסו בשבוע שעבר שהסתיים ב-9 בינואר ב-11 אלף ל-444 אלף לעומת צפי כי יעלו ב-437 אלף זאת לעומת הנתון מהשבוע הקודם שהצביע על מספר נמוך במיוחד של תביעות ראשוניות שהסתכם ב-433 אלף. העלייה שנרשמה במספר התביעות הראשוניות היא החדה ביותר שנרשמה מזה 5 שבועות. נזכיר כי בשנה שעברה נרשמה רמת שיא במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שהגיעו ל-660 אלף.

עם זאת, מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה המשיך לרדת ל-4.596 מיליון לעומת צפי ל-4.75 מיליון, זאת לעומת הדיווח מהשבוע שעבר שהצביע על 4.807 מיליון תביעות.

עוד פורסם כי בדצמבר נותרו מחירי היבוא אל ארה"ב ללא שינוי ביחס לחודש הקודם בהתאם לציפיות, כאשר במונחים שנתיים נרשמה עלייה של 8.6%.

לאחר תחילת המסחר דווח כי המלאים העסקיים בארה"ב עלו בנובמבר ב-0.4%, זה החודש השני ברצף בו נרשמת עלייה בנתון זה לאחר 13 חודשים רצופים של ירידה, הדבר מאותת על חזרה לרמות נורמליות של מלאים. הצפי היה לעלייה של 0.5%.