האם אישה תצורף כחברה בוועדה לבחינת תעריפי בזק?

ארגוני הנשים ביקשו זאת משר התקשורת כחלון ■ בימים אלה נעשים מאמצים לחיפוש אחר המועמדת המתאימה, ואולם בכל מקרה אי צירופה לא יהווה עילה למנוע התחלת עבודתה של הוועדה, ככל הנראה בשבוע הבא

בעקבות פניות של ארגוני נשים לשר התקשורת, משה כחלון, תצורף אישה כחברה בוועדת חייק לבחינת תעריפי בזק. בימים אלה נעשים מאמצים לחיפוש אחר המועמדת המתאימה, ואולם בכל מקרה אי צירופה לא יהווה עילה למנוע התחלת עבודתה של הוועדה, ככל הנראה בשבוע הבא. היום אמור שר התקשורת כחלון להחליט סופית ביחד עם משרד האוצר על נוסח כתב המינוי של הוועדה כאשר המטרה היא לכנסה לדיון ראשון אצל כחלון בשבוע הבא.

ועדת התעריפים אמורה לדון בשירותי בזק המפוקחים ולהחליט בראש ובראשונה האם יש מקום להמשיך ולפקח על מי מהם, כיצד לפקח, ומה יהיו התעריפים החדשים. בהמשך הוועדה תעסוק בשאלות נוספות כמו קביעת שוק סיטונאי לקווי אינטרנט, אנבנדלינג, תבחן שינויים במבנה התעריפים בשוק התמסורת, ואם יינתן לה זמן נוסף היא תמליץ המלצות גם לגבי נושאים נוספים כמו אימוץ המדיניות של האיחוד האירופי בדבר השוואת תעריפי הקישוריות בין הסלולר לנייח.

בימים האחרונים מתקיימות שיחות בין משרד האוצר ומשרד התקשורת על נוסח סופי של כתב המינוי וזאת לאחר שסמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, התנגד לנוסח שהיה מעוניין בו משרד האוצר ושהיה בו משום מתן חירות לוועדה לבחון סוגיות רחבות יותר בעולם התקשורת. כהן התנגד בטענה שישנה מדיניות שנקבעה על ידי המשרד ושאותה צריך להמשיך.

יו"ר הוועדה, אמיר חייק, האוצר, ומנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מתנגדים לעמדתו של כהן ומעוניינים להשאיר בידי הוועדה חופש פעולה תוך שמירה על עקרונות המדיניות שנקבעה בעבר. כאמור, כחלון ידון היום בכתב המינוי לאחר שנעשו בו שינויים שיענו על דרישות כל הצדדים.