פרופיט השכירה לעירייה כמחצית מבניין סולל בונה בחיפה

חברת הנדל"ן פרופיט, שבשליטת צבי וגיא יצחקי, הצליחה להשכיר חלק מבניין המשרדים סולל בונה שבבעלותה ברחוב חורי שבחיפה.

זאת, לאחר שמחזיקי אג"ח מסדרה ג' של החברה דרשו לפני חצי שנה שהתמורה מדמי השכירות בבניין, המשועבד לטובתם, תועבר לנאמן.

חלק מהבניין הושכר כעת לעיריית חיפה, ושטח החנות בבניין הושכר לבזק סטור. עד לפני שנה הושכר הבניין לחברת בזק במלואו, אבל בזק פינתה את השטחים לאחר שתמה תקופת השכירות כחלק ממגמת צמצום השטחים והתכנסות למשרדים אותם היא שוכרת במגדלי עזריאלי בתל אביב.

באסיפת מחזיקי אגרות החוב סדרה ג', שהתקיימה בחודש שעבר, התקבל אישור עקרוני של ההסדר לפי המתווה שנקבע בנובמבר. הנאמן לאגרות החוב סדרה ג', בנק מזרחי טפחות, הודיע בשבוע שעבר על כינוס אסיפה מיוחדת של מחזיקי אגרות החוב ברביעי הקרוב.

עד 30% מהמניות

שווי התחייבויות האג"ח של פרופיט מגיעות לכ-260 מיליון שקל. במסגרת ההסדר, יוכלו מחזיקי האג"ח לקבל עד 30% ממניות החברה: 10% מהמניות תמורת דחיית התשלום הקרובה, כשלפרופיט אפשרות לבקש שתי דחיות תשלום נוספות בשנתיים הקרובות, וכל דחייה שכזו תזכה את המחזיקים ב-10% נוספים ממניותיה.

שטחו של בניין סולל בונה, הממוקם סמוך לעירייה ולמשרד מבקר המדינה, הוא כ-8,000 מ"ר וגובהו 11 קומות. החברה הצליחה להשכיר חמש קומות מתוך הבניין לעיריית חיפה בדמי שכירות של 6 דולר למ"ר לחודש.

העירייה שוכרת את השטח, בין היתר, לטובת אגפי הארנונה, הגבייה והפיקוח. השטח המסחרי בבניין, כ-200 מ"ר, הושכר כאמור לבזק לצורך חנות בזק סטור, תמורת 5-10 דולר למ"ר.

החברה דיווחה באמצע החודש שעבר כי היא מנהלת משא ומתן למכירת בניין הגיבורים באחזקתה בחיפה, בהיקף של 2.3 מיליון שקל. נכס זה משועבד למחזיקי אג"ח סדרה ב'. *