S&P מעלות מתריעה מפני הורדת דירוג האג"ח של רשת אייס דיפו

במעלות ציינו את הירידה המתמשכת ברווחיות ואת חוסר הוודאות לגבי שיפור הפרופיל הפיננסי ויחסי הכיסוי

S&P מעלות שינתה את תחזית דירוג האג"ח של רשת אייס דיפו, ועשויה להוריד אותו בהמשך אם החברה לא תציג שיפור בתוצאותיה. במעלות אשררו בסוף השבוע את דירוג האג"ח של אייס, שבשליטת גאון אחזקות ושלמה זבידה, ל-A מינוס, ושינו את תחזית הדירוג מיציבה לשלילית. היקף סדרת האג"ח שהנפיקה כ-150 מיליון שקל.

במעלות ציינו את הירידה המתמשכת ברווחיותה ואת חוסר הוודאות לגבי שיפור הפרופיל הפיננסי ויחסי הכיסוי שלה בהמשך. עוד ציינו כי נראה כי עמידה בחלק מיחסי הכיסוי היא אתגר עבורה. במעלות הסבירו כי "הורדת הדירוג תיתכן במידה ולא יחול שיפור ברווחיות החברה ו/או יחול גידול במינוף, אשר ישפיע לשלילה על יחסי הכיסוי של החברה ו/או במקרה של נקיטת מדיניות פיננסית אגרסיבית, אשר עלולים להשפיע לרעה הן על הפרופיל הפיננסי והעסקי שלה".

יחד עם זאת, במעלות מעריכים כי הנזילות של אייס חזקה ומתאימה לרמת הדירוג שלה, ומציינים כי למרות התחרות בתחום והמיתון העולמי, החברה הצליחה לשמור על נתח השוק שלה בתחומי פעילותה המרכזיים, והמשיכה להיות החברה השנייה בשוק עם נתח של 10% ממנו.

בתחילת החודש נודע כי מנכ"ל הרשת, קובי מויסה, יעזוב את תפקידו. אייס הונפקה לפני כשנתיים לפי שווי של כ-240 מיליון שקל, ונסחרת היום בשווי של כ-93 מיליון שקל בלבד, נמוך בכ-60% ממחיר ההנפקה.