הנושים של דובאי וורלד מנסים למכור את החובות לצד שלישי

אחד מבעלי החוב המעוניין למכור מחזיק אג"ח בשווי של 100 מיליון דולר ■ דובאי וורלד מנהלת כעת מו"מ עם נציגי הנושים שלה על ניסוח הסכם שבמסגרתו יידחה פירעון החובות בשישה חודשים

כמה נושים של חברת דובאי וורלד, שפורסת כעת מחדש את חובותיה, שעומדים על סכום של 22 מיליארד דולר, מתכננים למכור את ההלוואות שלהם לחברה זו לצדדים שלישיים, כדי לצמצם את חשיפתם אליה. כך דיווח היום (ב') העיתון "פייננשל טיימס".

סוחרי הלוואות מסרו למשקיעים פוטנציאליים שאחד הנושים מעוניין למכור הלוואות לדובאי וורלד בהיקף כ-100 מיליון דולר, לפי אתר FT. מקור בנקאי בדובאי אמר שהמוכרים הם כנראה בנקים בינלאומיים לא גדולים, שאינם שבעי רצון מתהליך הארגון מחדש של חובות דובאי וורלד.

בנקים מעדיפים למכור

דובאי וורלד מנהלת כעת מו"מ עם נציגי הנושים שלה על ניסוח הסכם שבמסגרתו יידחה פירעון החובות בשישה חודשים, שבמהלכם תמשיך התשלובת הזו לארגן מחדש את החובות. נושים שהם בנקים מעדיפים במקרים רבים למכור את ההלוואות שלהם בהנחה לקרנות של חובות במצוקה, שיכולות בסופו של דבר להשפיע על תהליך פריסת החובות.

אותו נושה שמעוניין למכור הלוואות בסך 100 מיליון דולר משתייך לקבוצת הנושים שדובאי וורלד אמורה לשלם לו בחודש יוני הקרוב 2.1 מיליארד דולר, מתוך חבילת הלוואות בסך 5.5 מיליארד דולר שקיבלה דובאי וורלד.

נסיכות דובאי / צלם: בלומברג

משקיעים וסוחרים מעריכים שהלוואות לדובאי וורלד יכולות להימכר ב-70% מערכן הנקוב. לדברי מקור בדובאי, "יש פער גדול בין הצעות הקנייה והמכירה של ההלוואות, אך קיימת התעניינות במחיר של 50% מהיקפי ההלוואות, שלדעת השוק משקף את שיעור הפירעון שצפוי להלוואות שניתנו לנאחיל (חברת הנדל"ן של דובאי וורלד) ונכסים אחרים.

ועדת ההיגוי של נושי החברה, בראשות בנקים כמו HSBC ו-RBS , התכנסה בשבוע שעבר כדי לשמוע את פרטי התוכנית של דובאי וורלד לפריסת החובות שלה. הישיבה התקיימה אחרי שדובאיהודיעה שתפרע התחייבויות בסך 1.4 מיליארד דולר של נאחיל, שהיו מיועדות לפירעון בדצמבר 2009, מתוך הלוואת החירום שהעמידה אבו דאבי לרשות דובאי, בסך 10 מיליארד דולר.