באפט משקיע בתשתיות: יגדיל את החזקתו בחברת פלדה קוריאנית

כך מסר מנכ"ל פוסקו, צ'ונג יון יאנג, לאחר פגישתו את המיליארדר שמנהל את ברקשייר התאוויי

וורן באפט רוצה להגדיל את החזקתו בפוסקו, חברת הפלדה הדרום-קוריאנית, שהיא הרווחית ביותר באסיה. כך מסר מנכ"ל פוסקו, צ'ונג יון יאנג, אחרי פגישתו את המיליארדר שמנהל את ברקשייר התאוויי.

"ברקשייר מחזיקה בכ-3.9-4 מיליון מניות של פוסקו, והיא תגדיל את החזקתה", מסרה פוסקו בהודעת אי-מייל היום (ג'). משרדו של באפט עצמו לא השיב לפניות בנושא. הודעת פוסקו ציטטה את באפט, שאמר, "הייתי צריך לקנות עוד מניות של פוסקו כאשר המניה ירדה במשבר הכלכלי בשנה שעברה".

לפי הדו"חות השנתיים של ברקשייר מסוף פברואר 2009, החברה החזיקה ב-3.95 מיליון מניות של פוסקו, שנרכשו תמורת 768 מיליון דולר. הרווח שלה על ההשקעה הזו הגיע ליותר מ-1.3 מיליארד דולר, כאשר המניה התאוששה מהשפל שלה. השנה מתכננת פוסקו להגדיל את תפוקתה ב-17%, ולהכפיל את השקעותיה במפעלים חדשים ובמכרות.

מניית פוסקו עלתה היום ב-1% בבורסת סיאול, כשהיא עוקפת את עליית מדד קוספי של המניות בבורסה, שעלה ב-0.2% בלבד. "ההתעניינות של גורו השקעות כמו באפט עוזרת כמובן למניה", אמר מנהל קרנות בשינהאן BNP פאריבה בסיאול. "אם נקבל אישור לכך שבאפט אכן הגדיל את אחזקתו בפוסקו, זה יספק תמיכה ארוכת טווח במניה".

בשבוע שעבר העריכה פוסקו שהביקוש העולמי לפלדה יעלה השנה ב-10% כאשר היא פרסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי, שהצביעו על זינוק של 77% ברווח הרבעוני שלה.

ברקשייר חשפה לראשונה שהיא מחזיקה 4% בפוסקו בפברואר 2007. במכתב של באפט לבעלי המניות אז נאמר שהחברה רכשה 3.49 מיליון מניות ב-672 מיליון דולר. במחיר הסגירה של אתמול שווה האחזקה הזו 2.1 מיליארד דולר.