ברננקי מזמין את GAO לבחון פעולות ה'פד' בעת חילוץ AIG

במכתב למבקר החשבון הממשלתי מזמין: "לעיין בכל המסמכים ולהיפגש עם כל העובדים שיראה לנכון" ■ הביקורת הציבורית: הפד' הגביל פרטים על תשלומים שקיבלו הבנקים שרכשו CDS מ-AIG בהיקף 62.1 מיליארד ד'

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי הזמין הערב את GAO, רשות רואי החשבון הממשלתית לבוא ולבחון את הפעולות שעשה הפד' במסגרת חילוצה של AIG בשנת 2008, זאת על רקע הביקורת הנמשכת ביחס לפעולות הבנק המרכזי שהרחיבו את האשראי לחברה הביטוח שעמדה בפני קריסה בהיקף של עשרות מיליארד דולרים.

במכתב שכתב ברננקי למבקר החשבונות הממשלתי הנוכחי ג'ין דודארו, אמר כי הפדרל ריזרב יאפשר למבקרי החשבון הממשלתיים לעיין בכל המסמכים ולהיפגש עם כל העובדים שיראה לנכון לצורך על מנת שיוכל להשלים את בחינתו.

"ברוח זו, על מנת לאפשר לציבור להבין באופן המלא ביותר את החלטותינו ופעולותינו בעניין זה, ולספק תשובות מקיפות לשאלות שהועלו ע"י חברי הקונגרס, הפדרל ריזרב יקדם בברכה בחינה מקיפה של GAO של כל ההיבטים הקשורים למעורבותו של הבנק המרכזי בהרחבת האשראי ל-AIG" כתב ברננקי.

בקשתו זו של ברננקי באה על רקע בחינת הנושא ע"י בית הנבחרים וכאשר ועדת הרפורמות הממשלתית צפויה לערוך שימוע בנושא בשבוע הבא, כאשר בכוונתה לבחון האם הבנק המרכזי של ניו יורק בראשו עמד אז שר האוצר הנוכחי, גייתנר, הגביל באופן שאינו ראוי את הפרטים בעניין תשלומים שקיבלו הבנקים שרכשו ני"ע מסוג CDS (credit default swaps) בהיקף של 62.1 מיליארד דולר מידיה של AIG.

ברננקי, גייתנר ומי שהיה אז שר האוצר, הנרי פולסון נחשבים לאדריכלים של תוכנית החילוץ, שכללה גם את הצלתה של AIG ע"י הלאמת רובה בשיאו של המשבר הפיננסי בספטמבר 2008. הוועדה בחיקשה מגייתנר ופולסון לבוא ולהעיד לפניה ב-27 בינואר.