אלביט מערכות זכתה בחוזה של המארינס בהיקף 15.6 מיליון דולר

תספק ותטמיע מערכות להעברת נתונים וידיאו במסוקי הסופר-קוברה (AH-W1) ■ החוזה מיועד להשלמה במהלך 2010 ■ מדובר בחוזה שני תוך שבוע עם חיל המארינס

אלביט מערכות מדווחת היום (ד') על זכייתה, באמצעות החברה הבת שלה בארה"ב, בחוזה של חיל הנחתים האמריקני (המארינס), לאספקה ולהטמעה של מערכות להעברת נתונים וידאו במסוקי ה"סופר-קוברה" (AH-W1). היקף החוזה כ-15.6 מיליון דולר, ומיועד להשלמה במהלך 2010.

תכולת החוזה כוללת פיתוח, ייצור והטמעה של המערכות במסוקים, והוא יתבצע בסיוע החברות תדיראן ספקטרלינק והחברה האמריקנית Service Support Associates שישמשו כקבלני משנה בפרויקט.

אלביט מערכות ארה"ב נבחרה לפרויקט זה בעקבות טיסת ניסוי מוצלחת של המערכות הטקטיות המוטסות שבוצעה במהלך יוני 2008 ב-Patuxent River שבמרילנד, ארה"ב.

נציין כי לפני שבוע דיווחה החברה על חוזה נוסף עם המארינס, במסגרתו תספק לחיל, באמצעות החברה הבת האמריקנית, מערכות ראש מתקדמות (קסדות ממוחשבות) למסוקי התקיפה "קוברה" AH-1W, החוזה בסך 8.2 מיליון דולר יבוצע במהלך שנת 2010.

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות ארה"ב, רענן הורוביץ: "אנו גאים בכך שנבחרנו לספק למארינס יכולות וידאו מתקדמות למשימות הטקטיות של מסוקי הקוברה. היכולת לשלב מידע בזמן אמת בין טייסי המסוקים ובין פלטפורמות מוטסות שונות, כולל מטוסים ללא טייס וכוחות קרקעיים ישפרו את נגישות הלוחמים למידע הקריטי הנאסף על ידי החיישנים השונים הנמצאים בשטח ויגדילו התמצאותם המרחבית".

מערכת עורקי הנתונים שוקלת 3.8 ק"ג בלבד ותהיה מבצעית עד סוף שנת 2010.