יובל בן-זאב לא מתרשם מאפריקה: ממשיך בהמלצת "מכירה"

אמש הודיעה אפ"י פיתוח על הפשרת פרויקטים מרכזיים ברוסיה ■ בן-זאב: "לא ברורה הסיבה לדיווח, כי לא התרשמנו שמדובר בפריצת-דרך של ממש" ■ מביע חשש ללחץ גם באפריקה ישראל עם משקיעים רבים שיהיו מעוניינים להקטין חשיפה לחברה

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, לא מתרשם מהודעתה אמש של אפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של אפריקה ברוסיה.

אתמול הודיעה אפ"י פיתוח על הפשרת פרויקטים מרכזיים של החברה ברוסיה, ובראשם "קניון מוסקבה" המפורסם (Mall of Russia). "אנו עדים לסימני התאוששות מעודדים בשוק הרוסי ומחדשים את העבודה בכמה מפרוייקטי הבנייה שלנו", אמר אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל אפי פיתוח. "אנו צופים ש-2010 תהיה שנת צמיחה לאפי פיתוח".

בן זאב פותח את סקירתו וכותב כי "אם לומר את האמת, לא ברורה הסיבה לדיווח, כי לא התרשמנו שמדובר בפריצת דרך של ממש". לדברי בן זאב, החברה דיווחה כי חזרה לפעול בפרויקטים המרכזיים אך אין ממש חדש בדיווח הזה. "פרויקט קניון רוסיה מעולם לא הופסק, טברסקיה היה ונשאר "על אש קטנה" והשלב הבא באוזרקובסקיה מחכה להשלמת המימון. למעשה יש כמעט חזרה על דברים שאמר המנכ"ל לפני חודשיים", כותב בן זאב.

ספציפית לגבי קניון רוסי מעריך בן זאב כי זהו האתגר המרכזי של החברה. עד כה הושכרו בו כ-40% מהשטחים וההתקדמות איטית ומאתגרת. החברה הגיעה להבנות עם עיריית מוסקבה לפיהן היא תבצע עבודות תשתית במתחם ובתמורה תקבל חלק מהחזקות העירייה (25%) בפרויקט. "מה העלויות? כמה החברה תקבל?", שואל בן זאב ועונה: "עדיין לא ברור".

בן זאב מציין כי מודל שווי נכסי הנגזר משווי השוק של אפי פיתוח מביא למחיר של פחות מ-20 שקל לאפריקה ישראל, המגלם משוואת סיכון-סיכון בעייתית. עם השלמת הסדר האג"ח בסוף חודש מארס השנה קיים חשש ללחץ כבד של מוכרים באפ"י פיתוח, בה יקבלו משקיעי האג"ח כ-88 מיליון מניות.

בן זאב מביע חשש ללחץ גם באפריקה ישראל עם משקיעים רבים שיהיו מעוניינים להקטין חשיפה לחברה ולמכור מניות אותם יקבלו במחיר של 36 שקל. לסיכום, בן זאב נשאר בהמלצת "מכירה" לחברה.