מקדונלד'ס עקפה את התחזיות: הרוויחה 1.22 מיליארד דולר

התוצאה כוללת רווח חד-פעמי של 8 סנט למניה ■ הרוויחה 1.11 דולר למניה - מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 1.02 דולר למניה ■ הכנסות החברה ברבעון האחרון של השנה עלו ב-7.18% ל-5.97 מיליארד דולר

רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, מקדונלד'ס , דיווחה היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט כי רווחיה המתואמים הסתכמו ב-1.03 דולר למניה, לעומת צפי ל-1.02 דולר למניה, הכנסותיה ברבעון האחרון של השנה עלו ב-7.18% ל-5.97 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים כי החברה תציג הכנסות של 5.94 מיליארד דולר.

הרווח הנקי עלה ב-23% ל-1.22 מיליארד דולר או 1.11 דולר למניה. תוצאה זאת כוללת רווח חד-פעמי של 8 סנט למניה.

"התוצאות של מקדונלד'ס בשנת 2009 משקפות את הבסיס הרחב של כוחנו בפעילות ברחבי העולם", אמר מנכ"ל החברה, ג'ים סקינר. "המזון והשתיה שאנו מציעים אינם ניתנים להשוואה במובן הנוחות ובערך המוסף שהם מספק בכל רמות התפריט, מה שאיפשר לנו לשרת 60 מיליון לקוחות מדי יום בשנת 2009, עלייה של 2 מיליון לקוחות ליום לעומת השנה הקודמת".

בנוסף ציין סקינר כי "הרווחיות של החברה עלתה כשציינו את השנה השישית ברציפות של עלייה במכירות ביחס למתחרים בכל אחד מהאזורים הגיאוגרפיים, מה שהוביל אותנו לגידול בהכנסות מהפעילות הגלובלית. זהו הישג אדיר בהתחשב בתנאים הכלכליים הקשים שאפיינו את השנה".

ביצועי החברה עלו על אלה של מתחרותיה במידה רבה במהלך המיתון, בשל גודלה ובשל העלייה בפופולריות של תפריט החברה.

במהלך הרבעון הרביעי השיקה מקדונלד'ס שירות חינם של אינטרנט אלחוטי ברוב המסעדות של הרשת בארה"ב. כמו כן שידרגה החברה את תפריט ארוחות הבוקר שלה.

במהלך הרבעון נפרדה החברה ממנהל התפעול הותיק, ראלף אלוורז.