קדחת הקידוחים - זרח, דלק קידוחים ואבנר הודיעו: מצאנו נפט בקידוח "צוק תמרור 4"

(עדכון) - השותפויות מצאו "שכבות מטרה הכוללות אבני חול המכילות נפט" בעומק של כ-2 ק"מ בתוך הקרקע ■ שותפות הקידוח: "נמשיך בקדיחה על מנת לבדוק שכבת מטרה נוספת ולסיימו בעומק של כ-2,150 מטר" ■ השלבים הבאים: בדיקות לוגים חשמליים שתימשנכה מספר ימים ומבחני הפקה

נפט בים המלח: שותפויות חיפושי הנפט והגז אבנר , דלק קידוחים וזרח דיווחו הבוקר (א') לבורסה על ממצאים ראשוניים בקידוח "צוק תמרור 4", ממצאים שמצביעים על הימצאות נפט, אם כי לא ידוע אם מדובר בכמות מסחרית שתאפשר הפקה שמשתלמת כלכלית.

הקידוח חדר בעומק של 2,040 מטר לשכבות המטרה, כלומר בהתאם לשכבת המטרה המקורית של הקידוח, הממוקם באזור ים המלח.

"מניתוח ראשוני של המידע עולה, כי שכבות המטרה הכוללות אבני חול המכילות נפט", מסרו השותפויות. "בכוונת השותפים להמשיך בקדיחה על מנת לבדוק שכבת מטרה נוספת ולסיימו בעומק של כ-2,150 מטר".

השותפויות מסייגות ומזהירות כי טרם ניתן לקבוע את גודל מאגר הנפט והאם מדובר בכמות מסחרית. כמו כן, הן מדגישות כי מדובר באינדיקציה ראשונית בלבד. "עם סיום פעילות הקדיחה יבוצעו בקידוח בדיקות חשמליות (לוגים) הצפויות להמשך כמספר ימים, ובסיומן תימסר הודעה, לרבות בדבר החלטת השותפים אם יש מקום לביצוע מבחני הפקה בקידוח", מסרו השותפויות.

זרח התחילה באוקטובר האחרון את הקידוח בצוק תמרור 4, אשר תוכנן לעומק של כ-2 ק"מ בעלות של כ-4-5 מיליון דולר. על פי ממצאים סיסמיים טרם הקידוח עלה, כי באזור "זרח" נמצא מבנה סגור המבטיח מאגר נפט בהיקף של כ-6.6 מיליון חביות נפט באיכות טובה.

השותפויות הגיעו לממצאים ביום שישי אחר הצהריים ולא דיווחו לבורסה בסוף השבוע מפאת כבוד השבת. זרח מחזיקה ב-50% מהשותפות בקידוח צוק תמרור 4, כאשר דלק קידוחים ואבנר מחזיקות ביתר הזכויות בחלוקה שווה ואבנר היא האופרייטר בקידוח.

בשבוע שעבר הגישה זרח בקשה למשרד התשתיות לקבל את ההיתר לקדוח באתר "מד-אשדוד", הממוקם כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד. זרח חברה לגינקו חיפושי נפט לצורך ההתמודדות על האתר, עליו מתמודדות שותפויות אחרות כגון ישראמקו , מודיעין ולפידוח חלץ .

צוק תמרור 4 חיפושי נפט / צלם: אדוארד קפארוב