סמירה מאיים: ערוץ 1 יירד מהחבילה הדיגיטלית תוך 3 ימים

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, דורש ממנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, להסדיר חוב של 5 מיליון שקל בגין הפעילות השוטפת של מערך ה-DTT ■ שקלאר לסמירה: "הודעתכם על הפסקת הפצת השידורים שלנו - סחיטה"

ערוץ 1 יירד בתוך 3 ימים משירות ה-DTT (החבילה הדיגיטלית שמאפשרת לצפות ב-5 ערוצי בסיס באמצעות ממיר מיוחד) - כך מאיים מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה.

במכתב ששלח סמירה למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מציין מנכ"ל הרשות השנייה כי רשות השידור עדיין לא חתמה על הסכם התקשרות עם הרשות השנייה, אשר מעבירה על תשתיתה את שידורי "עידן+". על-פי סמירה, הרשות גם לא משלמת על הפעילות השוטפת של המערך.

מדובר ב-5 מיליון שקל, לפחות, אותם אמורה רשות השידור להעביר לצורך הפצתה הדיגיטלית החל מראשית החודש הבא. כיום, משלמת רשות השידור על הפצתה האנלוגית 70 מיליון שקל לתחזוקת משדריה. מדובר בחיסכון משמעותי.

במקרה שהטלוויזיה החינוכית תעבור לשדר על גבי ערוץ 33, כפי שהציע סמירה, הסכום אותו תשלם רשות השידור אף יקטן. על-פי סמירה, שקלאר לא מעביר את הכסף, למרות שהוא עצמו היה חלק מצוות ההיגוי של החוק שאפשר את הקמת המערך.

"עד כה החוזה לא נחתם בטענה כי רשות השידור אינה מוכנה לשלם לרשות בגין שידורי הטלוויזיה החינוכית המשולבים בערוץ 1", כותב סמירה. "כפי שהבהרנו, טענת רשות השידור עומדת בניגוד להוראות חוק הרשות השנייה, לפיו רשות השידור היא זו שנדרשת לשלם לרשות השנייה בגין הפצת שידורי ערוצים 1 ו-33".

על-פי סמירה, מתחילת פברואר תידרש רשות השידור להתחיל לשלם את חובה. "ככל שהחוזה לא ייחתם", כותב סמירה, "הרי שלצערי בהתאם להוראות חוק הרשות השנייה לא יהיה מנוס מהפסקת שידורי רשות השידור במערך 'עידן+' ובחינת אלטרנטיבות למילוי מקומה במערך".

סמירה עדכן בעניין את שרי הממשלה ואת פקידי האוצר.

מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה.

שקלאר: "הפסקת הפצת השידורים - סחיטה"

"הרשות השנייה אינה משמשת רגולטור של השידור הציבורי", כך כתב מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בתגובה לאיומו כי רשות השידור תרד מחבילת הבסיס הדיגיטלית. "אנו רואים בהודעתכם על הפסקת הפצת השידורים של ערוצי רשות השידור סחיטה", כתב שקלאר לסמירה.

לדברי מנכ"ל רשות השידור, "ממשלת ישראל הטילה על הרשות השנייה, באמצעות חקיקה שיזמה, את האחריות להקים פלטפורמה טכנולוגית להפצת שידורי טלוויזיה. בחקיקה זו הוסמכה הרשות השנייה אך ורק להפעיל את המערך. לא למותר לציין כי רשות השידור הביעה מלכתחילה הסתייגויותיה מכך שהרשות השנייה, המשמשת כרגולטור של השידור המסחרי, תשמש כמפיץ בלעדי של השידור הציבורי".

דבריו של שקלאר מגיעים לאחר שסמירה שלח מכתב משלו, בוא הוא מציין כי רשות השידור לא חתמה על החוזה לפיו תשתית הרשות השנייה תעביר את שידורי הערוצים הציבוריים לציבור, באמצעות מערך "עידן+". כאמור, בראשית פברואר אמורה רשות השידור להתחיל לשלם לפחות 5 מיליון שקל בשנה לרשות השנייה.

שקלאר כתב לסמירה: "הרשות השנייה לא נדרשה, אינה נדרשת ובשום אופן אינה מוסמכת כלל לקבוע אילו ערוצים יופצו באמצעות המערך הדיגיטלי, ואת מדיניות השידורים והתכנים באותם ערוצים, ובכלל זה להחליט כיצד יופצו שידורי הטלוויזיה החינוכית - נושאים המצויים בסמכות המחוקק. לאור האמור, אין זה באחריות הרשות השנייה לקבוע האם ערוץ 33 יופץ או לא יופץ במסגרת מערכת 'עידן+', ודאי שאינה מוסמכת לקבוע אילו תכנים ייכללו בערוץ זה או אחר המעביר את שידורי רשות השידור.

"ולעצם העניין - לא יעלה על דעתך לחייב את ערוץ 2 או 10 לממן הפצת שידורים שאינם שלהם. לכן לא ברור למה אתה מתעקש לחייב בכך את ערוץ 1. על-פי החוק, התדר המשמש להפצת ערוץ 1 משמש גם להפצת שידורי הטלוויזיה החינוכית. כפי שחזרנו והודענו במספר חוות-דעת שהועברו אליכם, לא ייתכן כי רשות השידור תידרש לממן שידורי גוף שידור אחר המופצים על גבי ערוץ 1, על אחת כמה וכמה כאשר אותו גוף מתוקצב מתקציב המדינה".