בריינסווי: תוצאות ביניים מבטיחות בניסוי בחולי אלצהיימר

"תוצאות הניסוי מעידות על שיפור קוגניטיבי משמעותי אצל מקבלי הטיפול" ■ החוקר הראשי ביקש ממשרד הבריאות לאשר את המשך הניסוי בגירוי מגנטי עמוק כתוספת לתרופות לטיפול בחוליי אלצהיימר

חברת בריינסוויי דיווחה היום (א') על תוצאות ביניים מבטיחות בניסוי בחולי אלצהיימר. "תוצאות הניסוי מעידות על שיפור קוגניטיבי משמעותי אצל מקבלי הטיפול" נאמר ע"י החברה. בניגוד למגמת הירידות בבורסה, רושמת מניית בריינסווי עלייה של כ-1%. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-28%.

התוצאות מתייחסות לעשרת המטופלים הראשונים בניסוי המתקיים במרכז הרפואי איכילוב על ידי החוקר הראשי ד"ר אליהו סימון. כל עשרה הנבדקים בניסוי עברו את הטיפול בצורה טובה מאד וללא כל תופעות לוואי. יצוין כי לוועדת הלסינקי דווח על מספר אירועים, שלדעת החוקר הראשי אין קשר בינם לבין הניסוי.

על מנת להעריך את יעילות הטיפול במהלך הניסוי נערכו מבחני MMSE ו-ADAS-COG, מבחנים אלו הם מבחני היעילות העיקריים המוכרים בספרות. תוצאות מבחני היעילות מתייחסים לששה מטופלים שסיימו עד כה את כל שלבי הניסוי מתוך עשרה המטופלים, כאשר מטופל אחד (מקבוצת הביקורת) הוצא מן הניסוי על דעת החוקר הראשי.

תוצאות המבחן, MMSE, לששה הנבדקים שסיימו את כל שלבי הניסוי, מראות כי לקבוצה שקיבלה טיפול אמיתי יש בממוצע שיפור קטן במבחן זה. תוצאות מבחן ADAS-Cog מראות שלקבוצה שקיבלה טיפול אמיתי יש בממוצע שיפור משמעותי ביותר במבחן זה לעומת קבוצת הפלסבו. על פי דוח הביניים של החוקר הראשי, תוצאות אלו מעידות על שיפור קוגניטיבי משמעותי ביותר אצל נבדקי קבוצת הטיפול האמיתי.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסוויי, ציין כי "האפליקציה של האלצהיימר מאוד חשובה לנו, לאור העובדה שכיום אין טיפול יעיל למחלה. אנו רואים בתוצאות אלו כתוצאות מבטיחות להמשך הדרך".

החוקר הראשי, ד"ר סימון, כתב בסיום הדוח: "לאור כל האמור לעיל, הן בטיחותית והן
מבחינת יעילות, אבקש ממשרד הבריאות לאשר את המשך הניסוי בגירוי מגנטי עמוק כתוספת לתרופות לטיפול בחוליי אלצהיימר. מיותר לציין את חשיבות מציאת דרך להקל על חולים אלה מאחר והטיפול המקובל למחלה זו כיום הוא מוגבל ביותר".

מכשיר ה-DEEP TMS שאותו מפתחת החברה, המשמש לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המח. המכשיר הרפואי (Deep TMS) מבוסס על סליל אלקטרומגנטי בעל מבנה מיוחד המחובר לספק זרם חשמלי המשתנה במהירות ויוצר שדה חשמלי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המוח על ידי גירוי או דיכוי עצבי בהתאם לתדר ההפעלה.