אחמדינג'ד הגיש תקציב המבוסס על 60 דולר לחבית נפט

המחיר עליו היה מבוסס התקציב האיראני לפני שנה עמד על 37.5 דולר לחבית נפט גולמי כך שהתקציב לשנה הקרובה משקף אופטימיות ביחס למחירי הנפט ■ כ-80% מהכנסות מחו"ל של איראן נובעות מיצוא הנפט

מדיווח של סוכנות הידיעות AP בטהרן עולה כי איראן מתכננת את תקציבה לשנה הבאה תוך שהיא נשענת על הנחה כי מחירה של חבית נפט תיהיה 60 דולר, מחיר זה כמעט כפול מהמחיר לפיו בנתה הממשלה האיראנית את תקציבה בשנה שעברה, העלאה זו משקפת את העלייה באופטימיות של ממשל אחמדיניג'ד ביחס למחירי האנרגיה. מחירה של חבית נפט גולמי נפט ביום ו' בכ-2% ונקבע ב-74.5 דולר לחבית.

לפני שנה אישר הפרלמנט את התקציב לשנה הפיסקאלית שתסתיים במארס לפי הנחת עבודה שמחירה של חבית נפט יהיה 37.5 דולר, מה ששיקף צניחה חדה במחיר אשר השפיעה במידה רבה על הכלכלה האיראנית הנשענת ברובה על ייצור נפט, כאשר כ-80% מההכנסות של איראן מחו"ל מתקבלות מיצוא הנפט.

מוקדם יותר היום הגיש הנשיא אחמדינג'ד את התקציב לאישור הפרלמנט האיראני, ואמר כי כספים נוספים יופנו לחקלאות, לחינוך ולמו"פ כמו גם לתמיכה בנזקקים הסובלים מעוני. הנשיא האירני לא פירט את גודל התקציב השנתי ורק אמר כי אין שום דבר "מסובך או עמום" בתקציב.

עם זאת סוכנות הידיעות החצי רשמית של איראן, MEHR, דיווחה כי היקף התקציב יסתכם בכ-368 מיליארד דולר, כ-89 מיליארד דולר יותר מהתקציב לפיו עבדה אירן בשנה האחרונה.