דויטש ובירם מגדילים אחזקות בטן: רכשו 2% ב-6 מיליון שקל

לאחר העסקה מחזיקים דויטש, בירם וקופות הגמל של אקסלנס מייסודם בכ-14% ממניות טן ■ קיבלו אופציה שעשויה להגדיל החזקתם ל-20%

מייסדי בית ההשקעות אקסלנס נשואה - גיל דויטש ורוני בירם, מגדילים את החזקותיהם בחברת הדלק טן של אליעזר פישמן, ומעדכנים את תנאי ההסכם שנחתם בין הצדדים בסוף 2006.

בסוף השבוע הודיעה טן כי דויטש ובירם השקיעו בחלקים שווים 6 מיליון שקל ברכישת כ-2% ממניותיה, והגיעו בכך להחזקה של 4.4% כל אחד. ההשקעה נעשתה לפי מחיר של 600 שקל למניית טן, ומשקפת לחברה שווי של 300 מיליון שקל.

אופציה לרכישת 4.2% נוספים

העדכון נוגע גם לקופות הגמל של אקסלנס נשואה, המחזיקות כיום בכ-5% מטן. כלומר, בעקבות העסקה מחזיקים היום בסך הכןל דויטש, בירם וקופות הגמל של אקסלנס בכ-14% ממניות טן. חברת הדלק, נציין, נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח בלבד.

עוד עידכנה טן, כי הוארכה אופציית המכירה שהוענקה לדויטש ולבירם ולקופות הגמל של אקסלנס למכור את כל מניותיהם בטן לפישמן. זו תחל בינואר 2013 ותהיה בתוקף עד ינואר 2017, גם היא במחיר של 600 שקל למניה. מועד אופציית המכירה הנוכחי הסתיים בחודש שעבר.

בנוסף, הוענקה לדויטש ובירם אופציה לרכישת כ-4.2% נוספים ממניות טן מידי פישמן, ולקופות הגמל של אקסלנס אופציה לרכישת 2.1%, אותה יוכלו לממש מתחילת שבוע זה ועד ינואר 2017, באותו מחיר שלעיל. במידה שיממשו את האופציות הללו, יחזיקו הרוכשים מקבוצת אקסלנס כ-20% ממניות טן.

בתשעת החודשים הראשונים של 2009 רשמה טן ירידה של 19% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-14.1 מיליון שקל, לצד ירידה של 36% בהכנסותיה. טן מחזיקה ב-38 תחנות דלק ברחבי הארץ, 12 חנויות נוחות ותחנה אחת נוספת בשלבי הקמה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"