סקר: 20% מהתקיפות ברשת מופנות לאתרי רשתות חברתיות

סקר אבטחת מידע: 65% מצרכני הרשתות החברתיות נמנעים מלשתף אחרים במידע האישי שלהם ■ הגולשים ברשת יסכימו לשיטות אימות זהות מחמירות ■ 29% טענו כי נפלו קורבן למזימת פישינג

מרבית הצרכנים (64%) יסכימו לשיטות אימות זהות מחמירות ברשת, אם יעמדו לרשותם, וכמעט כולם (95%) הביעו נכונות להשתמש בשיטות כאלה - כך עולה מסקר צרכנים שביצעה RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, העוסקת בפתרונות לתשתית המידע.

הסקר של EMC בחן את תחום אבטחת המידע לשנת 2009, ומספק סקירה גלובלית של החששות והדעות של יותר מ-4,500 אנשים באשר לרמת האבטחה של המידע האישי שלהם, למוכנות שלהם לאמץ שיטות אימות מחמירות יותר, ולידע שלהם באשר לאיומים הקיימים במרחב המקוון.

מהנתונים עולה כי בעוד מאות אלפי אנשים מצטרפים לרשתות חברתיות מדי יום, כמעט שניים מתוך כל שלושה (65%) ממשיבי הסקר המשתייכים לקהילות המקוונות הללו נמנעים מלשתף אחרים במידע האישי שלהם בגלל חשש מבעיות אבטחה, וכ-71% מהמשיבים מודאגים מסוגיית האבטחה של המידע האישי שלהם באתרי הרשתות החברתיות. על-פי הערכות, כ-20% מהתקיפות המקוונות מופנות לאתרים של רשתות חברתיות.

על אף שמעט פחות ממחצית (48%) מאלה הנוהגים להשתמש באתרי רשתות חברתיות חשים כי נחוצה שיטת אימות מחמירה יותר משם משתמש וסיסמה בלבד, הרוב המכריע (94%) הביעו נכונות להשתמש בה אם תעמוד לרשותם.

מבין המשיבים, 89% ציינו כי הם מוטרדים מהאיום של תקיפות פישינג. כמעט שלושה מכל עשרה (29%) טענו כי נפלו קורבן למזימת פישינג. תשעה מכל עשרה ממשיבי הסקר נוהגים לבצע בקביעות עסקאות בנקאיות ברשת (92%), וכמעט אותו מספר משיבים (90%) מצפים מהבנקים שלהם לפקח, לאתר ולבדוק פעילויות חשודות כמו העברות כספים לא אופייניות. 86% מהמשיבים מודאגים באשר לאבטחה של המידע האישי שלהם בסביבות הפיננסיות הללו, וכמעט אותו מספר משיבים (80%) מעוניינים בשיטות אימות מחמירות, וכמעט כולם (98%) מוכנים להשתמש בהן.

בערוצים אחרים לביצוע עסקאות בנקאיות, יותר משני-שלישים מהמשיבים הרגישו בטוחים בזמן השימוש בטלפונים (68%) ובכספומטים (67%) לביצוע עסקאות פיננסיות. לעומת זאת, רק מחצית המשיבים (49%) הרגישו בטוחים להשתמש בטלפונים הניידים שלהם למטרה זו.

לדברי כריס יאנג, סגן נשיא בכיר לתחום המוצרים ב-RSA, "הסקר חושף כי חשוב מאוד לארגונים המשתמשים באינטרנט לאכוף בהקפדה את המדיניות והבקרות של אבטחת המידע המתמקדות בהגנה על הצרכנים. ברור לגמרי כי העסקים המקוונים צריכים לנקוט גישה מרובדת כלפי האבטחה, כדי לעזור בהתמודדות עם איומים מקוונים ולשמור על המידע האישי מאובטח ומוגן. לכן ברור גם כי חשוב שכל ארגון יידע למי יש גישה למידע של הצרכנים, יפקח על הגישה בעזרת מדיניות מגובשת, יעקוב אחר כל פעילות חשודה ויאמת זהויות של משתמשים, ייצור ויאכוף בקרות אבטחת נתונים, ויהפוך נתונים של אירועים בזמן אמת לבינת אבטחה ותאימות שניתן להוציא לפועל".